*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg gledet meg masse til å amme igjen, da jeg sitter med kjempegode opplevelser fra sist, ammet i 15 mnd sist, og hadde aldri problemer med verken produksjonen eller teknikken. Teknikken gikk like fint denne gangen også, ikke vært noe sår eller hatt vondt.. Men jeg er rett og slett ikke komfortabel med ammingen nå, jeg blir kvalm og uvel hver gang han maser etter puppen, noenganger kaster kvalmen seg over meg bare jeg tenker på amming.. Også føler jeg aldri at jeg har god nok tid, så det blir liksom bare haste-amming, før jeg må sette av tid til andre ting, bl.a datteren min. Forrige gang ammet jeg der jeg befant meg, hvis jentungen ble sulten.. Men siden den gang, så har jeg overvært mange diskusjoner og debatter vedr. amming offentlig, og jeg blir så stresset av at faktisk ganske mange synes det er kvalmt, og mener at vi skal gjemme oss vekk på toaletter og div. når babyene våre er sultne.. Så nå tør jeg nesten ikke amme hvis vi er ute blandt folk, og det stresser meg også.. Så alt dette sammenlagt gjør at jeg overhode ikke koser meg og nyter ammingen Men jeg vil så absolutt ikke gi meg med ammingen, pga alle fordelene det gir.. Har dere noen tips til hvordan jeg kan finne tilbake til kosen og hyggen det egentlig er rundt ammingen?
Odine! Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg pleide å lese for storesøster når jeg ammet - hun holdt boka og bladde, mens jeg leste, så det var viktig med store bokstaver. Ei venninne av meg puslet sammen med eldstebarnet. At noen synes det er kvalmt med offentlig amming er deres problem - så lenge du er diskret og ikke "flasher" puppen, og den teknikken regner jeg med du har inne.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Synd du lar andre styre! Hvorfor lar du deg stresse sånn?
Gjest Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg syntes det var verre de første 5-6 ukene, til snuppa begynte å få litt mer forutsigbart spisemønster. Det var så mye mer stressene å amme med en toåring i full fart høyt og lavt ... særlig en veldig sjalu toåring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå