Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Saken er slik at jeg er gift med en mann som jobber mye, 12-14 timer 5-6 dager i uka. Han jobber så mye for vi har en økonomisk krise på gang og trenger sårt penger. For noen år siden var vi uheldige og på et år inntraff det flere store ting (arbeidsløshet, graviditet, langtidssykemelding som tappet oss for 10 000 i mnd) som virket inn på økonomien vår og vi havnet i et uføre. Har snakket med NAV, som ikke kunne hjelpe oss, har snakket med kommunen, men ironisk nok tjener mannen min for mye, har snakket med private gjeldsforhandlere, men de ville ha for mye penger (som vi ikke har) og banken tør vi ikke snakke med, i tilfelle de anser som oss useriøse betalere og sier opp huslånet vårt (den ultimate skrekken!). Noe lån får vi ikke, for vi har anmerkninger og ingen som kan være kausjonist. Så mannen jobber som en helt og bærer preg av det. Han er sur, irritert og utslitt. I helgene sover han og ser på tv når han er våken. Vi har to barn, hvorav den yngste har spesielle behov. Vi er under utredning, men det ser ut til han er autist. Han krever mye av meg, og det går igjen utover storesøsteren, som ikke får den oppmerksomheten hun fortjener. Akkurat nå ser yngste på drømmehagen mens eldste besøker en nabojente. Og jeg sitter her og er deprimert på hele familiens vegne. På mannen som jobber og sliter, men ser liksom ingen ende på det (har inngått avtaler med kreditorene, men det tar så lang tid), på sønnen vår som krever sitt, på datteren vår som står utenfor, og på meg selv som gjør så godt jeg kan med barna våre. Pappaen er sjeldent hjemme før leggetid. Av og til skulle jeg gjerne reist langt vekk fra alle sammen, inkludert meg selv, men aller, aller helst så vil jeg ha orden på økonomien slik at vi kan bli en velfungerende familie igjen. I svarte stunder funderer jeg på å melde oss på luksusfellen, for vi har prøvd alle andre måter uten at det går. Men etter alle fordømmelsene jeg leser her inne, så