Gå til innhold

Forvirring angående termin.


helenpia

Anbefalte innlegg

Jeg å innrømme at jeg ikke blir helt klok på disse terminkalkulatorene.

Har prøvd flere, men får forskjellige termindatoer hele tiden.

De fleste sier at jeg har termin den 24 juli, men noen sier 26, og BIM sin sier at jeg har termin den 27.

Jeg har nå bestemt meg for å si at terminen er den 24 juli, men jeg regner med at jeg sikkert får en ny termindato hos legen i morgen.

Hvordan kan de si så forskjellig når jeg legger inn samme informasjon på alle kalkulatorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det lurer jaggu jeg på også..

har alt fra 1juli til 4juli jeg..

 

legen min sa 2juli.

her inne er det 3juli..

 

så var det et utenlansk nett side jeg var innom en gang viste 1 og 4juli :S

 

men går ut i fra 2juli... sånn ca..

 

går nok over,er første gang for meg og da går man som regel over tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos lege og fikk en forklaring på hvorfor de forskjellige terminkalkulatorene sier forskjellige datoer.

Det har seg slik at før i tiden gikk de ut i fra at et svangerskap varer i 40 uker, men nå regner de 40 uker og 2 dager. Det er derfor man får forskjellige svar. Ikke alle er innstilte på den nye "regelen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei helenpia..

 

Fikk du korrekt termindato av legen din? Jeg var hos legen i går, men føler ikke at jeg fikk så mye hjelp, har fått mer info på formum og ved å bruke google. Ikke fikk jeg vite noe om termin, jeg sa at jeg mente jeg var så langt på vei og legen sa bare at det var bra...

 

Fikk ny time 17 des, dvs da er jeg 9uker på vei. Forstod det slik at legen ikke kunne finne ut noe eller ta noen prøver nå, måtte vente til 17 desember... Så da får jeg bare smøøøøre med med tålmodighet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig lege du har.

Jeg visste jo når første dag i siste mens var, og da regnet legen min med en gang ut terminen min.

Da jeg ringte for å bestille time hos lege mente de på kontoret at det var for tidlig med legetime enda, men jeg kunne få en liten time bare for å snakke med legen.

Da jeg kom til timen var legen min grundig med alle prøver og foretok også en GU for å sjekke at alt var i orden.

Han var overasket over det kontordamen hadde sagt til meg og sa at det var en selvfølge at han skulle ta prøver og undersøke meg.

 

Det er jo så mange terminkalkulatore ute på nettet, men den som de har her inne på BIM er riktig i følge legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Eg finn ikkje terminkalkulatoren her på på BiM eg. Må leite litt meir trur eg ;)

Eg rekna ut min termin på ei anna side på nettet, men eg trur nok den er eindel seinere enn den eg fekk (11 juli), av de mine menssykluser har vært lengre og meir uregelmessige enn gjennomsnittet.

Alle teminer ein får ved å kalkulere er ca terminer, du får vite ein sikkrere termin når du er til ultralyd i uke 15-17, då kan ein rekne det utfra fosterets størrelse og utvikling.

 

Det var kanskje betre i gamledager når ein fekk vite "på nyåret" "til sommeren", i stadenfor ein dato. Den endelige termindato er også eit ca tall og berre 2 % føder visst på termindatoen i følge fødselsboka mi. 14 dager pluss/minus.

 

Men me får da alle sommerbarn ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...