Gå til innhold

Gutten min på 7 måneder avskyr middagsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen gikk det greit. Han slukte egentlig alt, men nå de siste par-tre ukene har han blitt mer kresen. Han begynner å hyle og brekke seg og lage et vesen med en gang jeg kommer med middagsglass eller moste rester av vår middag. Jeg synes han er lik uansett hva jeg tilbyr han av middagsmat...

Hva skjer?

Hva er det viktig at han får i seg? Sånn som det er nå drikker han mme og spiser grøt, svisker og frukt generelt... Det er ingen fare med vekten (dvs.. han er en stor gutt).. men jeg tenker på hvilke næringsstoffer han skal ha i seg...

Ikke noe moro å tvinge mat i ungen heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten helt lik når det gjelder brødskiver (eller _smuler_)... :-) hyler, brekker seg og blir så sint at.. he he

HI

Skrevet

Hva gjør dere med kresne barn da?

trenger noen tips jeg! Er redd han ikke får i seg de næringsstoffene han skal ha..

kan det forresten skyldes frembrudd av tenner? Han er ganske så umulig om dagen.. Vil ikke sove heller... Kan tannfrembrudd skape problemer i flere uker før de viser seg?

HI

Skrevet

Jeg kan iallefall berolige deg med at så små barn ikke har det helt store behovet for næringsstoffene fra middagsmaten. Man gir stort sett for å få mer kalorier til barnet + at det skal lære seg nye smaker.

De viktigste næringstoffene får de fra melk(mme, eller mm) og grøt.

IKKE tving i barnet mat iallefall. Tilby mye forskjellig, men altså ikke tving i . Det er helt normalt at matlysten går i bølger.

Skrevet

Slapp av, det finnes barn som klarer hele oppveksten uten å like middagsmat ;) Ta en pause fra hele middagsstyret og prøv igjen om noen dager. Hvis du tvinger i ham maten kommer han i hvert fall til å få aversjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...