Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 har en sønn på 3 mnd. Og jeg har hatt endel murringer eller lette menssmerter i en ukestid nå, så jeg tok en eggeløsnings-test som jeg hadde liggende, og der kom det opp to streker med en gang!! Er jeg virkelig gravid igjen eller har jeg tilfeldigvis eggeløsning idag tro.. Jeg fullammer jo den lille gutten vår...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Det er ikke alle som mister eggløsning mens de fullammer, kansje du er en av de som får mensen igjen tidlig? Meeeen, for all del, ta en graviditetstest om tanta ikke dukker opp:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Kan man ta eggløsningstest for å se om man er gravid?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg kjenner en som fullammet og ble gravid kun 2 mnd etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Det er sånn teststrimmel fra billigtester. no.. Så jeg har en haug liggende her fra prøvetiden i fjor.. Og jeg vet at den viser 2 streker hvis man er gravid.. Vet ikke hva jeg skal si jeg, men må ut i butikken å kjøpe en graviditetstest etterpå!! Aiaiai Hi
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Er det ikke sånn at man alltid må bruke prevensjon til tross for at man fullammer?? Er ikke det barnelærdom?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Her høres det nesten ut som du, og flere med deg, tror at fullamming er en prevensjonsmetode! Ærlig talt, hvor dum og uopplyst går det an å være?!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Det er faktisk sånn at fullamming kan være prevansjon dersom man ammer mye om natten, men de fleste ammer ikke nok til det og det er der missforståelsen ligger kjære 15:08. så sjekk fakta før du kaller andre for dum og uopplyst!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 jordmora sa til meg at de hadde (igjen) fått beskjed om å informere om at fullamming var like god prevansjon som andre ting. Det sa hun da jeg var høygravid i fjor..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Jeg vet jo at fullamming ikke er nok prevansjon. Vi har brukt kondom, men mulig vi har vært litt sløve med å sette den på til tider... Vi brukte ganske lang tid før jeg ble gravid med gutten vår så jeg trodde sjangsen var ganske liten.. Barnet er selvfølgelig veldig velkomment uansett.. Bare ble litt mye på engang her merka jeg, må først finne ut om jeg virkelig er gravid....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Ja, ja, du ser jo hvordan den "prevensjonen" virker
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Amming er ikke sikker prevansjon. Så det er godt mulig at du er gravid igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 Jeg fikk igjen mensen 3 mnd etter begge fødslene selv om jeg fullammet så det kan jo bare være eggløsningen som kommer nå og så får du mensen om 14 dager. Men ta en ordentlig test og så setter du inn spiral om du ikke er gravid.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Amming er IKKE prevansjon.Har ikke dere hatt samtale før dere forlater sykehuset med jordmor??? Det hadde vi,da kom det opp det med sex og da var det ei som spurte....og sa,jammen jeg har hørt at amming er prevensjon. Da sa jordmoren at: NEI det er det absolutt ikke,det er ingen sikkert metode for ikke å bli gravid. Dere vet vel at kondom heller ikke er 100 %....selv om den antagligvis er mer sikker da. Jeg hadde iallefall ikke hatt sex uten noen form for prevensjon så rett etter fødsel om vi ikke skulle hatt barn så tett. Du får ta en graviditetstest....så får du se :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 Jeg tok en test når mannen kom hjem, og den var negativ.. Jeg klarer ikke helt å stole på den enda da det var ganske utvannet ettermiddagsurin.. Så jeg tester nok en gang til med morgenurin i morgen, så jeg får dette helt ut av hode.. Men både jeg og mannen har lært litt nå idag gitt.. Har lyst å kose oss en stund til med den lille sønnen vi har..
NormaJean Skrevet 19. november 2009 #20 Skrevet 19. november 2009 oi oi, får håpe den ikke er positiv i morgen da..... jeg har aldri stolt på dette med fullamming, kjenner for mange som har blitt gravide aaaaaltfor kort tid etter fødelsen;) svigermor og søsteren hennes er det kun 10-11 mnd i mellom.... snakk om pseudotvillinger
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #21 Skrevet 19. november 2009 10-11mnd ja, uff nei det er ingen drømmesituasjon for oss.. Mannen var helt blek stakkars når han kom hjem, og holdt på å kjøre ut av veien når jeg ringte han ista og fortalte dette her =) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå