sweety72 Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Etter 16 år med prøving, og flere ivf forsøk, ble jeg gravid endelig nå. Jeg har vært veldig dårlig i svangerskapet, veldig kvalm og føler nesten som jeg har ikke krefter. Stakkers mannen min stiller veldig mye opp for meg hjemme. Vikariat min går ut denne måneden. Snakket med fastlegen min om formen min. Hun gir sykmeldingen for en uke. Jeg synes at det er litt flaut å spørre om det hele tiden.Jeg vil gjerne jobbe men jeg er ikke i form i det hele tatt. Og jeg føler at fastlegen min er ikke særlig for å gi sykemeldingen. Noen gode råd??
mamma_til_en_prins Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Kjenner meg veldig igjen. Jeg ba om å få 50% sykmelding da jeg har vært veldig kvalm, trøtt og energiløs. Gruet med veldig for å be om forlengelse da den gikk ut. Vet at min fastlege heller ikke slenger ut sykmeldinger i hytt og pine. Men når jeg sa det som det var, var han veldig forståelsesfull. Og jeg kjenner på kroppen min at den har behov for hvile etter 50% på jobb. Lykke til videre!
*LillaMeg* Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Er ikke helt i samme situasjon da, men lignende.. Om det hjelper litt.. Jeg hater å gå til lege å spørre om sykemelding! Føler meg dum og tiltaksløs.. Som bare er syk pga kvalme liksom.. :s Men har slitt med svangerskapskvalme og oppkast nå siden testen ble positiv, og det er jævlig! Klarer heldigvis å få i meg litt mat om dagene, men formen er ikke på topp.. :s Er ikke lett å jobbe når man flyr på doen hele tiden. Føler meg som en skulker, men man må bare ta hensyn til seg selv og kroppen! Jeg måtte bite i det sure eple og be om sykemelding.. Og helt ærlig, så er det deilig å slappe av, å være dårlig uten å tenke på egenmeldinger, jobbfolk og samvittigheten. Man må rett å slett bare hoppe i det, og drite i om hun ikke gir ut sykemeldinger i hutt og pine.. Du kan jo ikke gå på jobb når du er slik. Rart at du ikke fikk lengre enn en uke. Lykke til.. Og gratulerer med en graviditet etter så lenge med å prøve..
Tnica Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Hørtes veldig slitsomt ut å måtte gå ti legen hver uke for å få forlenget sykemeldingen! Jeg har vært sykemeldt 50% i 2 mnd og har har da fått sykemelding for 1 mnd av gangen. I morgen skal jeg til legen igjen og regner med at den blir forlenget 1 mnd til. Synes du bare skal bite i deg flauheten og be om en litt lenger sykemelding neste gang. Lykke til!
sweety72 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2009 Tusen takk jenter. Det er godt å høre at noen forstår min situasjon. Noen av mine venner anbefalte å gå til private lege for eks. på byporten eller oslo city eller noen andre. Vet ikke akkurat om jeg vil det? Noen andre som har erfaring med det. Men jeg føler at når jeg er virkelig så dårlig, burde jeg ikke trengt. og jeg har brukt masse penger og energi for å ta de behandlingen hos private sykehus i utlandet da jeg ikke kunne få behandling i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå