Juuuunibaby <3 Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg er såååå bekymret. Samboeren min skal reise bort fra lørdag til søndag. Jeg har 10 dager igjen til termin i dag. Så til helgen er det 1 uke igjen. Slimproppen min tirsdagskveld og jeg plages med mensenvondter i ryggen. Minien i magen er heller ikke festet så går jeg i fødsel må jeg raskt på sykehuset og ligger han med rumpa ned, blir det keisersnitt med en gang (han snur seg i ett sett). I tilegg til dette har jeg de siste dagene blitt mer og mer bekymret for den forestående fødselen. Lurer på om jeg i støytene har litt fødselsangst. Kan begynne å gråte innimellom, mens andre ganger tenker jeg at det hadde vært best å få det overstått. Tongt å gå slik. Merker at jeg blir mer og mer avhengig av han. Synes det er fælt når han drar på jobb om morgenen. Så da tenker jeg; Tenk hvis fødselen skulle starte mens han er borte? Tror den vil bli 15 ganger verre for meg da... I tilegg kommer jeg sikkert til å være så sint på han når han kommer hjem for at han gikk glipp av det og for at han ikke var der for meg da jeg trengte han mest? Tror dere ikke man ville føle det slik? Ble litt langt dette, men trengte å få det ut.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 I ditt tilfelle, både med tanke på hvor nært termin er, at du allerede har tegn til fødsel og at du er bekymret og lei deg, så skjønner jeg veldig godt at du vil ha mannen hos deg. Hvorfor i all verden må han bort akkurat nå? Selv om ikke fødselen starter mens han er borte er det vel påkjenning nok for deg å gå å bekymre deg for å være alene så nære termin. Hvem har du hos deg? Mamma eller en bestevenninne? Jeg kjenner ikke grunnen til at mannen din må bort akkurat nå men jeg kan ikke tenke meg noen grunn som skulle være god nok..Har han en god grunn må du sørge for at du har noen du er fortrolig med sammen deg. Lykke til.
Juuuunibaby <3 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2009 Nei, grunnen er egentlig ikke god nok. Han skal reise til Oslo (vi bor i nord-norge) med jobben. Ikke noe julebord eller lignende, men kundemøter som de sier han "må" være med på. Han skal reise sammen med sin øverste sjef, så skjønner ikke helt at han MÅ være med, selv om det gjelder hans ansvarsområde. Det blir Mamma som må være sammen med meg om det skulle skje noe denne dagen. Jeg har verdens beste Mamma så det er egentlig ikke noe problem, men jeg har en tendens til å bli "sykere" når hun er i nærheten. Vet ikke om det ville bli annerledes i denne situasjonen, men...
CarpeDiem Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Skjønner veldig godt at du vil ha ham hjemme. Du skriver ikke hvorfor han reiser bort eller hvor langt unna han vil være. Hvis det ikke er svært tungtveiende grunner til at han må reise bort, så er det kanskje mulig å snakke med ham om det slik at han blir hjemme med deg? Han vil vel heller risikere å gå glipp av fødsel? Samboeren min reiser bort ei langhelg 4 uker før termin. Det er siste gang før fødsel han reiser bort fra meg. For oss to er det en selvsagt sak. Jeg har en følelse av at jeg kommer til å gå på overtid, så sånn sett er det ingen fare, men han ønsker ikke å risikere å ikke være hjemmeom noe skulle skje. Han har også gjort det klart med jobben at han ikke reiser bort for dem i perioden 14 dager før, 14 dager etter termin, og det har de full forståelse for. Lykke til, A9
Gjest lillemamsi Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg har termin om 8 dager, og min samboer er borte i fra mandag morgen til torsdag kveld. Og er 3 timer unna med bil (uten rushtrafikk) Vi skal ha hjemmefødsel, men om fødselen starter og jeg ser at han ikke rekker hjem så vil jeg rett på sykehus. Klarer ikke føde uten han, ikke hjemme i alle fall. Han er min smertelindring, og mentale støtte. Håååper han kan ta seg fri over helgen, men kan jo fremdeles være lenge til fødsel. Og jeg puster lettet ut for a han nå er på vei hjem for helgen og jeg VIL føde nå mens han er hjemme ! Har litt angst for å bli helt alene om dette her, organisere alt alene osv. Trenger fødestøv i helgen! og jeg skjønner helt klart frykten din for å bli "alene"
Juuuunibaby <3 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2009 Jaaa, ikke sant. Samboeren min er akkurat det samme for meg. Alt blir liksom litt lettere når han er i nærheten. aldri følt meg så trygg sammen med noen. Skal krysse fingrene for deg! Jeg satser også på at fødselen er overstått før han drar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå