Gå til innhold

Dere med både gutt(er) og jente(r), ang størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jenten(e) mindre enn gutten(e) hos dere?

Har var vesla større enn to av guttene og mindre enn av av dem når hun var nyfødt, men så endret det seg. Alt på 6-ukers kontrollen var hun blitt lettere i vekt enn noen av de var (men med samme lengde som to av dem), og nå på 3 mnds kontrollen var hun også blitt kortere enn noen av dem var i tillegg til å være lettere. Ikke mye da, men litt. Det rare er at hun likevel ser tykkere ut enn de gjorde, hun har mye mer valker enn jeg kan huske noen av de hadde.

Hvordan er dette med deres? Og hvor stor forskjell skal det egentlig være på en gjennomsnittsjente og gjennomsnittsgutt på f.eks 3 mnd, 6 mnd osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi vog ein kilo mindre enn storebroren når ho blei født og har bestandig ligge bak han på både vekt og lengde. Det gjorde ho fram til i sommar, nå er ho meire lik han på den alderen. Det er som du seier med jenta mi også, ho har hatt meire valkar enn storebroren hadde men samtidig vog ho mindre......

Gutten min er veldig tynn men med kraftig beinbyggning. Det er bare beina som veg på han. Han er like lang og veg like mykje som ein kompis av seg men brukar 2str større gensere enn han fordi min er breiare over skulderane og lengere armar.....

Kva gjennomnisttet er veit eg ikkje........

Skrevet

Jeg har også tre gutter og ei jente, og jenta var tyngre enn de to største men lettere enn nr. 3 da hun var født. Akkurat som hos deg er hun nå både kortere og lettere enn de andre var på samme alder (hun er straks 6 måneder). Vet ikke gjennomsnitt osv., men tror i hvertfall at jenter i gjennomsnitt er mindre enn gutter.

Skrevet

Så morsomt at det var så likt da :-) Her var eldstemann den minste babyen som nyfødt, så ble de større og større guttene, men vesla var midt i mellom gutt 2 og 3 i vekt og like lang som gutt 3. Forøverig er nå gutt 2 og 3 helt gjennomsnittelig store (de var 4070g og 4440g ved fødsel), mens gutt 1 (3900g ved fødsen) er på øverste streken på både lengde og vekt. Artig at de kan endre seg så mye fra fødselsvekten sin :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi veide 2800 ved fødsel, og har vært litta hele veien. Først nå (når hun er 5) at det har begynt å jevne seg ut. Brukte str 86 frem til hun var 2 år, og 92 til hun omtrent var 3...

Sønnen min var 3900 ved fødsel, og følger "normalen". Han er 2 nå, og bruker 92/98 i klær..

Skrevet

Guttene:

3570 og 51 cm. En stor gutt! Høyere enn mange på lik alder.

3280 og 52 cm. En liten gutt! Mindre enn guttene på aleren, er bare 100 cm på 4 års kontroll

Jentene:

3350 og 49 cm. Ei lite jente. Men "større" enn gutt nr 2.

3260 og 51 cm Blir nok lengre enn jente nr 1.- Bruker allerede nesten samme str i bukse...

Så det er grunn veldig individuelt fra unge til unge...

Skrevet

Plutt er endel større enn snuppa og har vært det hele veien. De er ca like lange, men plutt er tyngre. Han var 3804 ved fødsel og var ca 9800 ved 8mndskontroll. Jenta var 3424 ved fødsel og 8780 ved 9mnd (+ to uker).... Han har ligget på den midterste kurven mtp både vekt og lengde, med unntak av 8mndkontrollen hvor han hadde hoppet opp et hakk :o) Hun har ligget på midten eller den under tror jeg, hele veien. Nå er hun lang og slank, veide henne nettopp på sykehuset og da var hun 18,8kg og er vel drøyt 115cm vil jeg tippe.

Skrevet

Jenta mi som kom nå som nummer to, er større enn førstemann som var gutt var. Foreløpig. Vet ikke hvordan det blir etter hvert, hun er jo bare 3,5 måneder gammel. :)

Skrevet

Lengda har vore ganske lik heile vegen, men jenta er lettare frå eit par veker etter fødselen.

Gut fødsel: 4440g og 54 cm

Jente fødsel: 4540g og 54 cm

Gut 1 år: 9500g og 77,5 cm

Jente 1 år: 8765g og 77 cm

Gut 2 år: 12 kg og knapt 87 cm

Jente 2 år: 10,5 kg og 87 cm

Skrevet

Jenta mi var tyngre, men like lang som gutten da hun ble født. Men, det gikk ikke lang tid før hun ble lettere enn han, og har vært både lettere og kortere siden.

Skrevet

Jenta mi var litt lengre og tyngre enn broren ved fødsel. Nå når hun er 7 mnd bruker hun klærne storebror brukte da han var 1,5 år. Hun er midt på streken mens han var liten og sped. Hun veier det samme som han gjorde da han var 1 år. storebror har en teori om at det er fordi jeg spiste så mye kaker da hun lå i magen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...