Candy girrrl Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Rekordtidlig. Ikke to måneder enda. Første porsjon går greit når hun nettopp er våken. Men når hun skal ta andre puppen er det skrik og skrål. Hun blir rasende!! Krangler med henne og hun gir opp etter et par minutt og tar tak. Men det er ikke kjekt. Føler hun roper "Jeg vil ikke ha!" og at det blir feil å tvinge henne når hun strittet så i mot. Hun var jo så sugevillig de første ukene. Dette er nummer 4. Alle har vært puppenektere i mer eller mindre grad. Rekorden er 10 måneder. Sistemann var det totalstreik etter 4 måneder. Hva er det med mine pupper?? *trist og fornærma*
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Forresten det blir folk av unger som får tillegg også. Selv om det kanskje ikke føles sånn. Ikke ta det innover deg.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Kanskje hun er mett etter første puppen? Jeg gir kun fra en pupp pr måltid, og min også er begynt å vri seg vekk og hyle på slutten nå (gjort det i 1-2 uker, hun er 3 mnd), hun spiser så utrolig fort at hun blir mett på 1-2 minutter... Har hatt mye samme problem som deg, 2 av guttene tvang jeg i mm fra de var ca 5-6 til 8-8,5 mnd (da gav jeg opp), føltes nesten som overgrep, de ville IKKE ha, men jeg mente de måtte få i seg melken enda litt til. Er så slitsomt når det er slik :-( Siste gutten styrte bare på i et par uker før han tok puppen fint igjen, så han kunne jeg amme til han ble litt over 11 mnd.
Candy girrrl Skrevet 19. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2009 Ja kan jo håpe det går over.. Har pumpet ut litt og gitt mm på flaske et par kvelder det har vært ille. Og da drikker hun uten protest. Så det virker ikke som hun er stappmett eller har i mot selve melka. Har sterk utdrivningsrefleks. Kanskje det har noe å si..? Litt angst for ammestopp i disse influensatider.
Neijasså... Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Er hun litt forkjølet? Min var sånn en uke hun var snørrete. La henne i tvillingstilling og så var problemet løst ) Var sikkert ubehagelig å ligge på den ene siden. Ellers så er amming i senga på mørkt soverom en klassiker her når puppenekten slår inn.
Candy girrrl Skrevet 19. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2009 Ja får bare prøve meg litt fram. Venter ofte en time før hun får tilbud om pupp to. Skal prøve å legge meg ned eller tvillingstilling.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Kanskje hun er mett? Med eldste måtte jeg alltid gi på begge, mens minsten bare tok en pupp pr måltid. Og de gikk begge opp 5 kg på 5 mnd.
Nummer1 Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Eg er i same båt som deg - dvs eg har fullamma i 3,5 mnd UTAN eit einaste problem. Ho har hatt brystvegring på kveldstid, men då har ho vore så trøytt at ho har måtta få sova ein times tid og så har ho vore klar for puppen. Men for to veker sidan byrja eg bli forkjøla - og så vart ho tett i nasen. Det starta med at ho byrja eta sjeldnare og sjeldnare (kunne gå 5-6 timar i mellom, og prøvde eg å legga ho til før vart ho hysterisk). Førre helg toppa det seg då ho nekta å ta puppen også på natta - natta har alltid vore hellig for oss, for då et ho alltid veldig godt. Og då var det gjort oppi hovudet mitt! Eg byrja kvi meg til amminga, i frykt for at ho skulle bli rasande. Noko ho også vart. Så eg pumpa litt og gav på flaske, og prøvde puppen innimellom. Og ho tok puppen ho - men problemet no er hovudet mitt. Eg stressar meg sånn opp, at utdrivingsrefleksen stoppar heilt opp. Så i går fekk eg sånn spray frå legen som skal hjelpa. Og det fungerte fint i går, i natt og i dag, heilt fram til måltidet no i ettermiddag. Pga stress og sjeldan amming, har eg fått mykje mindre mjølk - og sidan frøkna var kjempesvolten no i ettermiddag, så vart ho hysterisk sint på dei "tomme" puppane mine. Så det enda med at eg gav ho erstatning for første gong sidan ho vart fødd. Og det gjekk ned på høgkant. Eg har bestemt meg for at ho skal få sova litt no, og så skal eg prøva å legga ho forsiktig til sånn ca ein gong i timen - også i natt. Eg må berre prøva å få opp mjølkeproduksjonen, og ikkje minst ROA MEG NED. Elles er det nok over og ut med amming også her. Men eg har bestemt meg for at eg ikkje skal sjå på det som eit nederlag - eg har trass alt fullamma ho i 3,5 mnd. Og eg kjem til å pumpa så lenge eg har mjølk og gje ho i tillegg til erstatning (viss det ikkje ordnar seg med amminga). Eg orkar i alle fall ikkje fleire episodar med ein hysterisk sint unge på brystet, som er så svolten at ho nesten går i spinn. Og der sit eg, med bryst fulle av mjølk og får ikkje ut ein dråpe fordi eg stressar sånn. Då er det betre å delamma (viss eg får det til), og heller halda ho mett og nøgd med mme. Så kanskje det er noko for deg også, Candy?
Candy girrrl Skrevet 19. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2009 Takk for langt og utfyllende svar. Situasjonen vår er veldig lik. Man sitter der i helspenn og siktet med puppen. Og ingenting får adrenalin og stresshormona mine mer i kok enn illsinte barneskrik. Tror også at man får gjøre sitt beste og så gå over til noen kompromisser. At de sluker en flaske mme tyder jo på at det et ikke metthet som får de til å protestere. Skal prøve meg feam litt. Men fram til nå har det bare vært verre for hver dag. Prøvd å holde produkdjonen på samme nivå i håp om bedre tider. Men det ser mørkt ut.
Nummer1 Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Me må berre prøva å tenkja positivt! Sjølv om det er umogleg å "slappa av" og tenkja at "det ordnar seg" når bebisen vrir seg vekk frå puppen og hyler. Det virkar jo så "unaturleg" at dei ikkje vil ha pupp!! Men problemet er nok ikkje så uvanleg - og ammepresset her til lands kan driva kven som helst til vanvidd med mørke tankar når ein støyter på motgang. Frøkna mi har nettopp drukke seg god og mett frå begge brysta mine (tok ho opp frå sømnen inne på soverommet med lyset av). Så i natt har eg planar om eit lite maraton - kvar 2.-3. time kjem eg til å lirka ho forsiktig ut av senga og legga ho til brystet. Så får me sjå korleis det går. Det viktigaste er å slappa av - går det ikkje, så drit i det. Mat får dei uansett om det kjem frå pupp eller flaske :-) Lukke til candy! Me kan jo vera "mentorar" for kvarandre i dagane som kjem...hehe!
Candy girrrl Skrevet 19. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2009 Takk for det :-) Fin dialekt på deg.. Jeg er en utvandret sogning ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå