Gå til innhold

Er dette et pent navn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er helt hektet på Eugenie! Uttalt Ausjeniii. Jeg syntes det er pent, men vet liksom ikke helt... Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnet minner meg om en britisk\fransk overklasse klyse..

 

Er i tillegg et vanskelig navn å uttale, hvertfall om man bor i Norge og her fra. (Med all slekt her, og ingen utenlandske i familien)

Skrevet

Tro hvor mange ganger du må fortelle hvordan det sies. Jeg hadde helt sikkert sagt noe som "Ju:djiin"

 

 

Synes uansett det ikke er pent om dere bor i Norge, eller, pent er det ikke, men verre om dere bor i Norge.

Skrevet

Jeg vet om en eldre dame på en øy i Trøndelag som heter det. Så for meg er det ufattelig bondsk. :P Øsjenni sier de. Huff.

Skrevet

Jeg ville lest navnet som Ju:jiin jeg også.

 

Dette er et guttenavn for meg, og jeg tenker bare på han nerden i politiskolen...

 

Ikke pent dessverre...

Skrevet

Tenker og på det som et guttenavn.. :s Måtte sjekke med navneguiden, og der var det jente. Hmmm. Uttaler det på samme måte som deg 13.10.. Ju:jinn.

Skrevet

På norsk uttales det Ausjeniii (trykk på siste). På engelsk judsjini. Mannen min er halvt fransk, og der er det visst ganske vanlig...

Skrevet

Kanskje det...men dere er da ikkei frankrike nå?

Skrevet

Jeg kjenner en som heter det, men da som mellomnavn... Bruker norsk uttale..

 

Synes det er veldig pent, men da som navn nr 2.

Skrevet

Jeg kjenner ei som heter det, og syntes det er ett utrolig fint navn!! Hun har det som eneste fornavn, og uttaler det som "Eøusjenie".. Nydelig navn=)

Skrevet

Det var da iallefall mye finere med fransk uttale enn engelsk! Har aldri hørt det på fransk i virkeligheten, men "Ju:djiinii" er ikke pent i det hele tatt.

Trenger jo ikke hete Trude bare fordi man bor i Norge? Det er så mange internasjonale navn nå til dags, og når folk har lært å uttale det riktig så blir det ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...