karius Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg har en svigerfar som røyker...kjempemye. De røyker inne til seg selv, i et ganske nytt hus, der veranda er like ved stuen så ikke lang vei å gå ut..Han røyker ikke når vi er der med lillegullet, men det lukter allikevel røyk inne og jeg kjenner det av klærne våre når vi har vært der. Svigerfar har også en tendens til å komme bort til babyen like etter at han har røyka og tar fingrene(utrn å ha vasket hender først) opp i ansikte og holder fingrene til den lille.. Enn å være så ubetenksom...Kjenner dette irriterer meg grenseløst... Kvier meg for at de skal passe barnet hjemme hos seg pga av dette.Sliter litt i det store å hele å ha barnevakt for babyen, å dette gjør ikke saken bedre:( Bare et lite hjertesukk fra meg
Rampongi Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 uff, så kjedelig. mine foreldre røyker ute, men hjelper jo lite når de røyker rett utenfor leiligheten vår før de kommer på besøk og skal holde tulla. det stanker jo skikkelig..
karius Skrevet 19. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2009 mamma røyker også, men bare ute, samt at hun vasker seg før hun holder babyen og venter gjerne litt etter hun har røyka før hun holder henne
Knøttefrøken Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Faren min røyker og, men jeg var skikkelig nazi med han når sønnen min var liten. han fikk vaske hendene og pusse tenna før han fikk dulle med han. Orket ikke å sidde der sammen med en sneipstinkende far. Men lettere å si ifra til sine egne foreldre enn svigers...
Turtelduen Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Håndvask er nesten en selvfølge så lenge det ikke er mor, far spør du meg. Uansett om de røyker eller ei... Men du å kvalmt det må være... Hadde mine vært storrøykere inne hadde jeg sjeldent vært der jeg, tåler ikke det selv. Og det blir jo passivt for babyen også. Men det hadde heller aldri vært snakk om at de hadde fått passet mine barn hjemme hos seg heller da...
Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Så du mener at siden du ikke liker røyk så skal de gå ut på verandaen for å røyke (flere ganger for dagen i all slags vær) selv når du ikke er tilstede? Om det er tilfelle så synes jeg du er mer enn passe kravstor! Mine svigerser røyker også. Inne når vi ikke er der og ute når vi er på besøk. Det hadde da aldri falt meg inn å tenke tanken engang at siden de er besteforeldre så må de gå ut også når vi ikke er der. Ok, sv.far kan vaske fingrene, det er jo greit nok og kanskje han begynner å gjøre det om du sier fra på en ok måte?. Men tror faktisk ikke barnet ditt har vondt av å være der noen timer nå og da med mindre hun fra før har astma/allergiplager. Det er vel ikke som om dere mer eller mindre bor der?
FrøkenSprøken Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Ja, vi har slitt med det samme. Her røyker tre av fire besteforeldre, desverre... Min far og svigermor røyka ute, og de traff ikke ungen sååååå ofte uansett, så den var grei, men svigerfar røyka inne, og han flytta etter en stund inn i samme hus som oss (egen leilighet altså) så vi var der jo på besøk daglig. Han er skikkelig storrøyker, og stumpa bare røyken når han hørte at vi kom. Så rommet var jo fullt av røyk! Tilslutt fikk mini problemer med hoste om natten, så vi måtte rett og slett være så strenge å si at vi ikke kunne komme på besøk hvis han ikke slutta å røke inne. Men vi var der jo hver dag, da... Hadde vært noe helt annet om vi hadde vært der en gang i uka eller noe... Nå har han fått seg ny kone, som ikke røyker, så han er nok en gang forvist til verandaen;)
karius Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2009 kommer ikke til å si noe om at de ikke får røyke inne i sitt eget hus, er ikke så sær....bare sier at jeg ikke liker det og synes ikke det er moro at barnet lukter røyk når vi har vært der, spes når vi ikke røyker selv. Vi er der ofte så min lille har dessverre fått mye av denne dosen røyk..og jeg liker det ikke. Men er jo kjempegla i dem så har jo ingenting med det å gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå