Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Tenkte jeg skulle ta en skikkelig julevask av huset, siden jeg er hjemme i permisjon. Bor første året i egen leilighet så har egentlig ikke brydd meg så mye om det tidligere. Hva bruker dere å gjøre når dere tar julevasken av huset som dere vanligvis ikke gjør under helgevasken? Trenger tips.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg julevasker ikke, men vasker jo mer grundig innimellom. Flytter møblene for å vaske skikkelig under, vasker inni skuffer og skap, bak do, tar ned pynt, bilder og div fra hyller for å vaske det (evt bytte det ut med annen pynt/bilder) osv. Husk også kaffetrakter, kjøkkenvifte og ovner for den virkelig reeene følelsen av å vite at alt er rent og pent:)
mer enn bare mor Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 vi har bodd i huset vårt i 1 år nå, og tenkte jeg skulle ta rom for rom når det gjelder julevasken. vasker forholdsvis grundig hver uke, og tar det som er "ekstra" (type utvendige kjøkkenskap osv) når jeg ser at det trengs. Min plan som jeg ikke gjør hver uke: - få orden på kontoret (sortere papir i permer osv) - vaske alle kjøkkenskap innvendig og utvendig, samt oppå skapene. - vaske eller støvsuge alle taklister og gulvlister - ta en skikkelig opprydning på vaskerommet (dette gjør jeg jevnlig, men ikke hver uke) - ta en opprydning på barnerommet (barnerommet er hittil bare et lagringsrom, siden mini ligger inne hos oss enda) - sortere og pakke bort alt som vi ikke bruker, og lagre det i garasjen evt gi vekk til fretex. hjelp, jeg må visst begynne snart
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 julevasker ikke, men håper å komme ordntlig på plass etter flyttinga før jul, da
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg utfører ikke den tradisjonelle julevasken som var vegger, takk, gulv osv. Til jul vasker jeg ekstra grundig i alle kriker og korker på gulvene og vasker over alle gulv- og dørlister nøye. Jeg går igjennom skuffer og skap og hiver/gir bort det jeg ikke lenger vil ha. Det er helt utrolig hvor mye skrot man samler på! Kjekt å ha vetu! Vasker også innvendig og utvendig kjøkkenskap, inni stekeovnen, mikroovnen osv. Gjør jo dette ellers i året også, men ikke hver uke! Mitt tips er å gjøre det du selv har lyst til og føler det er behov for. Når du har gjort dette er jeg sikker på at huset er rent og pent :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Etter et par år med "julevask", da jeg vasket skap og skuffer, i hver en krik og krok, alle rom og var utslitt av alt som skulle gjøres i desember, baking, vasking, handling, matlaging og full jobb. Så bestemte jeg meg for at dette orket jeg ikke. Så nå er julevasken en hvilken som helst "helgevask". Det er ingen som merker forskjell om skapene er vasket, om boden er rein, om det ligger litt støv under sengen eller sofaen. Den store vasken tar jeg når det trengs og ikke fordi det er jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå