Mina06+Mats09 Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg sitter her på den 8 ende dagen over i dag, og kan trygt si at jeg er dritt lei, går rundt å kjenner etter vondter heeele tiden, og bare håper på at de vonde kynnerne skal gå over til rier, hvilket de ikke gjør:( Skal på overtidskontroll på sjukehuset i morra, så håper det skjer noe der, men det gjør det vel ikke, får bare innstille meg på å gå til neste onsdag, for det er på 14ende dagen de som oftest setter i gang her.. Men har jo selvfølgelig ett ørlite håp om at noe skjer før den tid da.. Hvordan er det med dere andre på overtid?
Romeren Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg er her jo jeg da. Jeg var på akupunktur i dag forresten, og selv om det ikke gjør så mye fra eller til kanskje, så snakket hun litt med meg og fikk meg kanskje til å endre litt innstilling til hele denne "overtidsgreia". Har bestemt meg for å prøve å "la det gå" litt nå, fokusere på at det er helt naturlig og ingenting å stresse med. Det er jo tross alt et menneske der inne, ikke et maskineri! Alle svangerskap er bare ikke like lange... Knøttet får komme når det vil... Jeg skal jo på overtidskontroll på mandag, men gidder ikke innstille meg på at det skjer noe før den tid. Innen rundt en uke, er det i alle fall ganske sannsynlig at vi er blitt en familie!! Gleder meg
Mina06+Mats09 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2009 Ja er nok veldig lurt å tenke på den måten, hvis ikke blir en jo gal,, hehe.. Og det er jo ikke noe annet å få gjort enn å vente uansett, så det er jo bare å finne seg i det:) Masse lykke til til deg hvertfall:) Jeg skal på sjukehuset i morra og er veldig spent på hvordan det ligger ann nedi der;) hehe..
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg er også 8 dager på overtid i dag. Skal på sykehuset i morgen. Håper virkelig det blir igangsetting. Tror jeg kommer til å lenke meg fast til ei fødeseng, og si at jeg nekter å forlate sykehuset før ungen er ute:)
BettyBe Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Heihei! Tusler rundt med stor mage fortsatt jeg også! Menstermin var 11.nov, UL-termin 15.nov, så jeg får ikke overtidskontroll før neste mandag om ikke noe har skjedd innen den tid.. Har hatt ettpar deppedager, men i går gikk slimproppen, så da kom håpet sigende om at det kanskje skjer noe av seg selv snart likevel, og humøret har vært på topp siden! Nå har jeg bestemt meg for å ta det rolig, nyte stillheten og tumlingen i magen.. Hvem vet om/når man er heldig å få oppleve noe slikt igjen?! Hold motet oppe! Snart blir det vår tur også!
Mina06+Mats09 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2009 hehe, det tror jeg jeg skal gjøre i morra også Bare lenke meg fast til ei fødeseng og nekte å dra igjen:) Blir spennende å høre hvordan det går med deg også i morra da ♪ ♫ ♥ ♫ ♪. Når skal du være på kontroll? Jeg skal være der 0830.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 4 dager over nå..Noe som vel ikke skal klages så altfor mye over, men sliter med fødselsangst, og disse ekstra dagene kjennes godt for å si det sånnt.. Var hos jordmor idag, og som jeg trodde var jeg fint lite moden. Hun fikk inn en liten fingertupp som hun sa. Så her skjer ikke noe med en gang hvertfall! Men hun skulle hverfall sende inn henvisning til sykehuset om at jeg skal få komme inn tidligere enn de 12 dagene som er vanlig her i byen for evt. igangsetting. Så får jeg heller håpe at ting tar seg opp her snart!
abella Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Jeg er her fortsatt jeg også! Hadde termin 09.11, dvs 10 dager over termin i dag... Skal på overtidskontroll i morgen. Formen er egentlig fin, og jeg er tålmodig, så stresser ikke, men har begynt å bekymre meg for størrelsen på småen når jeg må gå så lenge over termin. Jeg har heller ikke noen som helst tegn på at fødselen er nært forestående. Så merker jeg begynner å deppe litt nå ja...
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Kl. 13.00 braker det løs! Tenkte å sende samboeren på jobb i noen timer først - så sover jeg litt for å være superklar til fødsel! Har snudd helt på døgnet, og i natt sovnet jeg ikke før kl. 03.30. Regner med at det kanskje blir sånn i natt også, derfor er det godt å ta igjen litt søvn før "jobben" begynner. Tror jeg må ta med meg ei heklenål til å ta vannet med selv hvis de har planer om å sende meg hjem igjen! (Hehe! Merket at det hørtes litt grotesk ut...) Lykke til på kontrollen i morgen! OBS! Jordmor sa til meg at morkaka var som en 80 åring ved termin. Noen 80 åringer er veldig spreke og lever til de er 100 år, mens andre "synger på siste verset"... Det er en av bekymringene mine. Har hørt om noen som har mistet på overtid fordi morkaka ikke gjorde jobben lenger. Føler at det er tryggest at lillegutt kommer ut så snart som mulig:)
Har fire go`inger Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Bare 2 dager over - men holder likevel allerede på å bli "smårar". Sliter med høyt blodtrykk og hodpine. Skal på ny kontroll på sykehuset over helgen for å vurdere igangsetting. Lykke til alle sammen -snart må jo babyene våre komme ut uansett :)
Romeren Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Lurer fælt på hvordan det går med dere som er på overtidskontroll... Jeg sitter nå her jeg da, gravid som før, og gleder meg til mandag! (Og håper at morkaka mi er en sprek 80-åring! Men så lenge man kjenner godt med liv, er det vel ikke noen grunn til bekymring...)
lovemo Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Er PÅ termin idag, men her er det stille som i graven, så jeg blir nok en del av "overtids"gjengen! Her har de visstnok endret prosedyre på sykehuset, så man kommer inn på overtidskontroll når det er gått 8 dager, og ikke 14. DET er jo bra... Men det betyr jo fortsatt at det kan gå 1 uke+...
Tingeling&guttaboyz Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Det er godt å lese at vi er flere frustrerte overtidsfruer!! Jeg er en uke over. Går rundt og tror at kynnerne skal gå over i fødsel hele tiden. Utrolig psykisk tappende egentlig! Prøver også å fokusere på at noen trenger bare litt lenger tid i magen og at babyen kommer når den er klar, men klarer ikke legge fra meg bekymringen med overtidsbabyer heller.. Skal til vurdering for igangsetting på mandag, da vil jeg være 10 dager over, men de er så sinnsykt kjipe på Riksen mtp overtid og igangsetting, så håper virkelig jeg får grini meg til det... he, he... **måtte vi føde i natt!!!**
Romeren Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Uff, ja. Skulle nesten ønske jeg kunne ha kommet inn til overtidskontroll i dag, men siden jeg fikk time på mandag da, gidder jeg liksom ikke helt å ringe og grine meg til en avtale nå heller. Så lenge man kjenner godt med liv, er det jo ikke noe grunn til å stresse det tenker jeg. Man hører jo om fæle historier, men man kan bare ikke henge seg opp i det. Det er ikke noe unormalt med å gå noen uker over tiden. (Ei venninne av meg ble vel født 3 uker over tiden, tror jeg.) Av en eller annen grunn innbiller jeg meg nesten at det er litt verre for de som er førstegangs. Jeg aner jo ikke hva jeg går til i det hele tatt, og har aldri opplevd at kroppen kan gjennomføre noe sånt. Nå, når det har gått 9 dager uten tegn til fødsel, begynner jeg nesten å lure på om det er noe galt med meg, ikke sant. :/ Tror ikke jeg kommer til å føde i natt jeg. Venter bare på mandagen... Hva gjør du om dagene da Tingeling? Hva gjør du for å få dagene til å gå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå