Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg er i uke 15, og har ikke kjent liv, ikke luftbobler, fiskehaler eller fjær. Er førstegangs, så vet liksom ikke hva jeg skal kjenne etter heller. Men føler meg litt unormal når folk er i uke 8, og kjenner liv.. :s Til og med hørt om førstegangs som føler liv i uke 10 og 11. Mulig jeg ikke kjenner min egen kropp så godt, men er jo redd fro at det er noe galt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg tror ikke det er mulig kjenne liv i uke 8-11, det er alt for tidlig! Det kan du spør både JM og legen din om også! Å ikke kjenne liv i uke 15 er ikke unormalt, jeg kjente ikke liv før uke 17! Da var jeg ikke i tvil, det var noe som kjilte meg inni der, og følelsen satt i en stund etterpå!! Siden den gang har jeg kjent spark innimellom frem til uke 20 og etter uke 20 kjente jeg daglig nesten, nå kjenner jeg han jo flere ganger til dagen! Bare ha tolmodighet, det er normalt å ikke kjenne spark frem til uke 20. Har tilogmed lest at noen førstegangs ikke kjenner det før uke 24...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Hei! Jeg er i uke 17 og har ikke kjent noe tegn til liv enda...Men har hørt hjertelyden ved kontroll så jeg vet det er liv der inne. Tror det er veldig individuelt, men å kjenne liv allerede i uke 8 -10 tror jeg heller er av de sjeldne. Så ikke engst deg:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg kjente ikke liv før etter den vanlige ultralyden, og den er rundt uke 17-18? Ble så overrasket da jeg så han beveget seg inne i magen uten at jeg kjente noen ting! Var vel i uke 19-20 før jeg var helt sikker på at jeg kjente noe:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Det har mye å si hvor morkaken er plassert. Ligger den midt forann vil den fungere som en demper så det må mere bevegelse til før du kjenner det. Selv kjente jeg liv første gangen i uke 13, daglig fra uke 16. Mannen kjennte det første gangen i uke 18. Men jeg kjente det leeenge bare på motsatt side av der jeg fikk vite morkaken lå. Den lå forann til høyre. Men viss jeg ikke husker helt feil var dette tidligere enn det som sto i bøkene at jeg kunne forvente som førstegangs. Bare slapp av så kjenner du det nok om ikke så lenge.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Okei, da kan jeg slappe litt av hvertfall.. Man begynner jo å tenke alt mulig når man hører masse om andre som kjenner liv veldig tidlig.. Og ikke gjør det selv. HI
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 hehe ja slapp av du, du kommer til å kjenne liv snart! Du har mye å se frem til i tiden fremover!! Det er en utrolig opplevelse å få kjenne livet vokse og bevege seg i deg! Jeg er hvertfall evig takknemlig for at jeg får oppleve dette.. Å når nurket begynner sparke og det er bare du som får kjenne det så tenker jeg at du må smile litt for deg selv KLEM
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Med nr 1 kjente jeg det første gang i uke 20. Og dette er visstnok ganske tidlig for førstegangs. Med nr 2 kjente jeg første gang i uke 13. Noe som også høres ut som det er tidlig. Men jeg kjente det igjen, og kjente det jevnlig fra da.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Ja, jeg gleder meg masse.. Kommer vel til å gå rundt i en liten boble å smile og ta på magen da.. Hehe.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå