Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Min mann er sur på meg fordi: - jeg hadde besøkt hans mor to ganger på en uke og hatt med meg var 18 mnd gamle datter. Hun serverte kaffe og kjeks, så dessverre kunne ikke jeg vite at hun ikke ville ha oss der. Vi ble i en time/halvannen, og jeg mener hun burde sagt i fra til meg om hun ikke ville ha besøk... I stedet har hun ringt ham og sagt at jeg plager henne. Jeg kommer ikke til å besøke henne igjen. Jeg kommer bare til å føle at hun ikke egentlig vil ha meg der. Jeg føler meg dum som ikke greide å skjønne at hun ikke ville ha besøk. - hennes mor igjen har også ringt ham og klaget over meg. Sist gang vi var på besøk, følte hun at jeg ikke hadde god nok kontroll på ungen, og at hun ble stresset fordi hun trodde at pyntegjenstander o.l kunne bli veltet. Jeg følte at det ikke var noen fare for slike ting, om jeg sitter i sofaen, kan jeg godt følge med på henne og jeg springer jo opp om jeg føler at hun kommer litt for nære. Hun mente jeg burde stå rett bak ungen hele tiden. Og om det var så viktig, synes jeg hun burde fortalt det til meg der og da, i stedet for å ringe min mann i ettertid. Jeg føler meg dum igjen. Fordi jeg tydeligvis ikke reagerer riktig i situasjoner og ikke er på en måte som andre mener jeg skal være. Ville dere brydd dere om dette? Det gnager egentlig ganske mye på meg, jeg blir svært usikker i mange situasjoner fordi jeg ikke vet om jeg gjør riktig eller feil. Mener dere at jeg burde vært mer oppmerksom på hint (som at mormoren f.eks. hadde gått og flyttet en krystallgås - hun mente at jeg da burde skjønt at jeg burde tatt ungen på fanget, for det var ikke hennes jobb å gå rundt og rydde fordi vi ville være på besøk), eller burde de fortalt meg om noe plaget dem?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Dere virker ikke helt gode noen av dere, synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Jeg synes svigermor di er litt psyko som ikke setter pris på barnebarnet sitt og klarer å si fra hvis det er noe og så synes jeg du er litt psyko som lar et slikt kvinnemenneske gjøre deg usikker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Er enig med første anonym.. du virker ikke helt god.. litt umoden og dum egentlgi.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Men hva er det som feiler dere som har svart før her da? Hun kan da umulig vite at svigermoren ikke setter pris på at hun kommer på besøk om hun ikke har sagt det til henne! Jeg syns det er utrolig frekt å klage til mannen din om at du plager henne, dette burde hun ha tatt opp med deg i stedet. Og hva slags bestemor vil ikke ha besøk av barnebarna sine? Huff! Ubehagelig!
Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Hvorfor virker HI dum og umoden?! Hun reiser på besøk til sviermogr, helt sikkert for å være hyggelig. Hun vil vel at datteren hennes skal få ett godt forhold til farmoren sin? Hvordan skal hun lukte at svigermor ikke vil ha besøk av henne, om hun ikke sier noe til henne? Syns svigermor virker som en sur, gammel krok som kun ser verdien i sin egne ting enn mennesker. jeg hadde heller ikke reist på besøk til henne igjen, uten å blitt bedt hvertfall. Ville nok reist til henne en kveld, uten barnet å snakket med henne om denne episoden, og bedt om at svigermor kunne sagt dette til deg selv istedet for å ringe til mannen din å sladre.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Jeg ville nok også latt dette gått innpå meg. Er jo ikke noe hyggelig å høre slike ting! Men den jeg synes du må ta en prat med først er mannen din. Hvorfor i all verden er han sur på deg pga dette?? Høres jo helt merkelig ut... Om du er tøff nok kunne du også tatt det opp direkte med dem det gjelder og spurt hva de mener du skal gjøre annerledes. Kanskje de faktisk har noen gode råd å komme med? Viser det seg at de bare er ute etter å lage dårlig steming er det kanskje like greit å styre unna det "gode" selskap?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Fy fader for ei svigermor/ bestemor og FY FADER for en mann som ikke setter pris på at kona hans drar til mora hans for at hun skal få treffe barnebarnet sitt mye. Nei, dette var triste greier! Jeg hadde ikke besøkt svigermor nå jeg, bare for å se om hun reagerer til mannen din om at jeg ikke kom lenger... At mannen din er sur på deg, forteller mye mer om mannen din enn deg. Du har gjort alt riktig
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Dette kunne de vel sagt direkte til deg - det går an å si på en pen måte at det ikke passer med besøk akkurat nå. Eller be deg passe litt på fordi hun er redd for tingene sine. Det er jo deres loss at du ikke kommer til å besøke de så ofte heretter!
Gjest Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Svigermoren din virker ikke helt god, men det er ikke unikt akkurat. Jeg er mer sjokkert over at mannen din blir sur på deg, det var vel heller mora han burde vært sur på.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Svigermoren din hørtes passe dum ut. Ikke noe galt med deg, HI, jeg skjønner at du irriterer deg over dette. hadde ikke giddet å besøke henne hvis hun reagerer sånn.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Makan til drittkjerring. Hadde aldri satt mine ben der flere ganger. Mannen din er en idiot. Hadde kasta han på dør.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 Nå er det ikke deg mannen skal være sur på da. han burde heller være sur på moren og bestemoren. Syns du skal si akkurat det til han. Du prøver ditt beste for at barnet deres skal ha kontakt med svigerfamilien og når du blir møtt slik, så er det ikke deg han skal bli sur på. Videre så hadde ikke jeg dratt dit flere ganger, de hadde nok måtte ringt meg og bedt meg på besøk. Jeg hadde ikke orket å forholde meg en gang til de, om de hadde gjort dette mot meg. Så konklusjonen min blir, ikke dra dit, vil de ha kontakt med deg og barnet ditt, så får de enten be deg over eller de får komme til dere.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Du har gjort alt riktig. Dette ville plaget meg også. Jeg har rett som det er besøk av unger, og det er veldig koselig når mor kan sitte i sofaen mens ungen leker i stua. Dersom mor skulle gått bak ungen sin hele tiden, kunne de jo heller vært hjemme. Blir ikke mye sosialt samvær ut av slikt. Dessuten trenger vel ungen å bli litt selvstendig også?!?! Er det noe man er redd for, så setter man det bare bort, vanskeligere er det ikke. Skal jeg være helt ærlig så høres det ikke ut som de er særlig fornøyd med svigerdatteren sin, da hadde de hatt en mye større takhøyde. Høres ut som en sprø familie, og jeg hadde holdt meg langt unna. Er heller ikke imponert over mannen din, han burde stått på din side. Tror ikke jeg hadde orket å være i et slikt forhold, hvis det er dette som er standaren. Da tenker jeg på forholdet mellom deg og mannen din. En håpløs svigerfamile kan man alltids leve med. Jeg har også en meget snål svigerfamilie, men heldigvis er ikke mannen min av deres kaliber :-)
VåreSøteSmå Skrevet 19. november 2009 #16 Skrevet 19. november 2009 Syns din mann skulle støttet deg i dette og ikke blitt sur.Du kunne jo ikke vite at de ikke ville ha deg der.Og svgermor og svigerbestemor din virker ikke helt god... Ikke bry deg om de og hold deg unna de visst det er sånn de skal være. Må jo kunne gå ann å si det til deg og ike ringe mannen din og fortelle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå