Gå til innhold

oj, snart bare 3mnd til lillejenta kommer..:))


Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3

Anbefalte innlegg

Synes tiden har gått så kjempefort!! Dette svangerskapet har gått unna uten at jeg virkelig har fått tenkt så mye over det. Husker godt hvor tregt månedene gikk unna med førstemann imagen...

 

 

Gleder meg sånn til å bli tobarns mamma til to små søte snupper:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de første ukene frem til ordninær ul gikk uendelig tregt etter det synes jeg bare ukene flyr og det er herlig! Gleder meg så masse til jenta mi kommer :-) Min første forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg har det nesten akkurat motsatt av deg. Mesteparten av tiden iallfall! Forrige svangerskap gikk egentlig såpass kjapt unna at jeg aldri helt rakk å bli lei (!), mens denne gangen syns jeg tiden sniiiiiler seg avgårde i altfor sen fart..! Men det har nok med at jeg er sykemeldt denne gangen, mens jeg jobbet stort sett hele tiden forrige gang.. ;)

 

Gleder meg forøvrig også masse til å bli tobarnsmamma, selv om jeg må si jeg tror det blir veeeldig tøft med baby i huset igjen, etter såpass mange år! Spennende.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sinnsykt, det er bare 15 uker til termin og det synes jeg er alt for kort tid til. Jeg har ikke rukket noe ennå, men vi har bestemt oss for å vente med alt, eller kanskje vi burde søkt om fødselspenger snart? Det vil si, vi vil vente til vi vet kjønnet og det håper jeg nå vi får greie på neste tirsdag på 3D UL :-) Skal bli godt å se den lille igjen. Jeg forsøker å oppnå kontakt med den når den sparker hit og dit, men foreløpig ingen særlig respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sakset fra NAV's hjemmeside:

 

Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert.

 

Dette sa vel egentlig ikke så mye om behandlingstiden til NAV, så du kan faktisk søke etter at barnet er født, men da har man kanskje ikke så mye å leve av mens man venter på penger?

 

Du laster ned dette skjemaet:

http://www.nav.no/_binary?download=true&id=348957

 

samme med denne vedleggslisten:

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel/Foreldrepenger+ved+fødsel/169548.cms

 

og sender det til NAV lokalt (husk å fylle ut først!?!)

Ring dit om du lurer på noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at maks behandlingstid på foreldrepenger og svangerskapspenger er det samme.

 

På min søknad om svangerskapspenger sto det at det var maks 2 mnd. behandlingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...