Gjest Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Når jeg var gravid, var jeg veldig plaget med vann i kroppen. Nå, nesten fire måneder etter fødselen, har jeg fremdeles vondt i bena når jeg ikke har rørt på dem en stund, f.eks på morgenen. Virker som jeg fremdeles har vann i kroppen. Noen sliter med det samme, elle rnoen som har noen råd?
Julelita Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Nå er det bare en uke siden jeg fødte, men jeg hadde mye vann i kroppen under graviditeten, og fikk sv.skapsforgiftning mot slutten. Bena er fortsatt like hovne som de var, om ikke mer nå, og jeg kan ikke sitte normalt (med bena ned) i mer enn noen få minutter om gangen før det begynner å gjøre vondt. Jeg lurer veldig på hvor lenge dette skal vare, og hva jeg kan gjøre. Jeg synes at det hjelper med fotbad og fotmassasje, men hjelpen er veldig kortvarig, også ligger jeg med føttene hevet om natten.
onehitwonder - Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 hei. Jeg hadde et så tungt svangerskap at nyrene og lymfesystemet mitt gikk helt i streik. Hadde oggså svangerskapsforgiftning. Dette resulterte i 40kg+! Fikk så mye vann i kroppen, fødte i okt og da hadde jeg ikke klart å ha på meg sokker siden i juni. Siden det var så mye veske i kroppen la dette seg også rundt lunger så jeg var fryktelig tungpustet og bli fulgt godt opp. Ble også innlagt på sykehus 14 dager før jeg ble satt igang. De første to dagene etter fødsel fikk jeg vanndrivende tabletter på sykehuset , furix. Måtte slutte etter to dager siden bt sank for fort, men nå 5 uker etter har jeg fått furix igjen av fastlege. Springer på do konstant og gikk ned 2,6 kg på tre dager . Har hjulpet meg masse. Bakdelen er at dette ikke skal taes av ammende og man kan også miste en del melk har jeg lest så tør nå ikke ta den daglig. Har fryst ned en del mm så tar en dag nå og da der jeg pumper og kaster i de 6-8 timene pillene fungerer. Veldig kjedelig men helt avhengig av å bli kvitt litt vann. Mao du kan jo kanskje spørre legen om dette kunne vært en løsning for deg.?
Gjest Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Takk, det skal jeg jammen meg gjøre. Jeg ammer ikke heller, så da er det ikke noe problem. Håper det går bedre med deg etter hvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå