Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Vesla var 2år i august og vi vurderer å snu henne, hun blir fort bilsyk å bare en tur til barnehagen idag endte med spy i hele sete å utover bilen, så nå vurdere vi å snu henne.. hun har holdt på slik som dette i 1års tiden og vi har prøvd å holde ut så lenge som mulig, men nå føler jeg at det kansje ikke går lengre.. hun hadde spist idag så det kan være derfor, så skal se det ann litt til.. men hvilken seter anbefaler dere forovervendt? hun har izi combi nå men det er spydd i så mange mange ganger at jeg vil hun skal få seg ett nytt ett.. og er det noen som har erfaring med bilsykhet og snu barn? blir det bedre eller blir det bare det samme..
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 trenger du å kjøpe nytt sete fordi hun har spydd i det flere ganger? er jo bare å vaske det :) ta av trekket på det
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2009 joda har vasket det men det har begynt å sitte litt lukt i selve skalle vist du skjønner, det under trekke, for det har jo kommet igjennom der også, for hun har jo spydd utallige ganger i det.. å det går bare til 18 kilo så tenkte det kansje var mulig å kjøpe ett som da kansje varte litt lengre også.. gjerne 9-25 eller noe slikt.. hun er bare 12kilo så kan ikke kjøpe fra 15.. men mulig jeg kan prøve å rense selve skallet da?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2009 dytter
Espoir Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Kanskje du kan kjøpe et som kan settes begge veier, så kan du prøve deg frem mht til hvilken vei du har setet? Hun kan jo bli bedre mht til den spyingen? Det er jo veldig skummelt å snu det fremover.
Espoir Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 F.eks Britax har seter som kan stå begge veier.
Ksenia & Anjem Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 vi har britax two way elite 9-25kg..kan brukes fremover og bakover..
Neijasså... Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Kombiseter (f.eks. BeSafe Izi Combi og Britax Multitech) har elendig sikkerhet forovervendt (men er svært gode bakovervendt). Ville derfor aldri snudd et kombisete framover. Se f.eks. den siste testen på forbrukerportalen. Der er testresultatene for Izi Combi og Multitech for forovervendt bruk gjengitt. Karakter "dårlig". Har dere prøvd alle muligheter til å fortsatt holde henne bakovervendt? Som f.eks.: - ikke ha på varme klær i bilen - ikke ha det for varmt i bilen - bruke et speil som kun kan kikke i og se dere - ikke la henne spise, særlig melkeprodukter, før dere skal kjøre bil Jeg har selv hatt bilsyke barn sittende bakovervendt. Min erfaring er at det var verst rundt 2 års alder, og at de ble mye bedre etter hvert. Hun som nå er 4.5 har ikke kastet opp i bil på 2 år, tror jeg. Satt bakovervendt til 3.5 (da var hun for lang i ryggen til setet sitt).
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2009 takk for svar:) ja jeg vet det er skumelt å snu henne:( har ikke noe særlig lyst til det, men det går ikke ann at hun spyr så ofte når vi kjører heller.. var lurt å ta ett som kan brukes begge veier slik at vi kan prøve oss frem:) tenkte å prøve litt til med det vi har å om hun spyr flere ganger kan jeg prøve å snu henne med det først å se om det hjelper før vi kjøper nytt.. håper det bare var fordi hun spiste og fikk melk i tilegg men det var jo en god stund før vi kjørte, men håper at det ikke starter for fullt igjen nå med spying for det hadde roet seg litt nå.. men er det noen som vet om det er noe man kan gjøre med bilsykhet utenom å snu sete? å selvfølgelig ta forhåndsregler med ikke å spise rett før vi skal kjøre å slikt for det gjør vi jo.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2009 hei, ja hun pleier ikke få spise før vi kjører å blir fortsatt bilsyk, men i dag drakk hun melk å spiste 1time før så det kan ha noe med det å gjøre.. vi har sjelden på henne noe jakke i bilen om hun har tykk jakke på seg, mulig vi har det litt varmt, kansje jeg skal prøve å ha vindue bak litt åpent, hun sitter i midten da.. vi har hatt speil tidligere men det er ødelagt så kansje vi skal kjøpe ett nytt som vi kan prøve:) prøve å snakke med henne å få henne til å se ut vinduene men det er vist ikke så interesant. hun er jo 2år å 2mnd så kansje hun kommer inn i en dårlig periode før det blir bedre da.. hun hadde en slik periode for noen mnd siden også, da spydde hun bare vi kjørte noen meter..
Neijasså... Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Verdt å prøve, i alle fall. ) En annen ting, forresten. Hvis setet har vært spydd i så mange ganger at det begynner å lukte surt så kan kanskje det være en årsak til at hun kaster opp også. Ingen ting som fremmer kvalme mer enn lukten av oppkast...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2009 det lukter ikke vist du sitter i bilen, men vist du lukter ned i sete, men mulig hun kan kjenne det når hun sitter det.. kansje jeg skal prøve å vaske det med litt seterens eller noe slikt. har du noen tips om hva jeg kan vaske med kansje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå