Gå til innhold

Flere med ekle mareritt om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt måtte samboeren min vekke meg for tredje gang i svangerskapet fordi jeg gråt i søvne. Drømmer så mye rart om dagen og i tillegg mareritt om babyen i magen. I natt drømte jeg at jeg fødte og at samboeren min skulle ta i mot (!). Da jenta kom ut lot han henne ligge å flyte i vannet (lå i badekar) livløs. Da han endelig løftet henne opp oppdaget vi at hun var død. Samboeren min begynte å le hysterisk og syntes det iallefall var morro å se at jeg faktisk var istand til å føde, og at da vet vi det til neste gang!

Huff, var en så utrolig ekkel og virkelig drøm! Håper ikke jeg får flere av disse drømmene.. jeg har også drømt at babyen forsvinner etter fødselen og at jeg leter som en gal for å prøve å finne henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og drømmer mye rart.. det gjorde jeg sist gang og.. jeg drømmer om alt mulig.. fra barnet i magen til innbrudd hjemme osv.

jeg drømte engang at jeg plutselig kunne kjenne armen til babyen stikke ut der nede så jeg måtte bare presse den ut.. da var den selvfølgelig død..

drømmer masse rart om at den skal dø og at jeg føder på de merkeligste plasser osv..

Skrevet

Jepp, skriver under på dette. Er en voldsom aktivitet i hodet mitt på natta, rett og slett slitsomt til tider. Har hørt at det er normalt at gravide drømmer veldig mye :) Selvfølgelig ikke like morsomt når det er mareritt, men av og til er det jo bare komisk. Syns jeg drømmer mer detaljert nå enn noen gang tidligere.

Skrevet

Åja, masse slitsomme drømmer.

Drømmer at jeg føder og bare overlater henne til andre eller drar fra sykehuset, og gjør andre ting. Plutselig kommer jeg på at jeg har fått baby, og at jeg ikke en gang har ammet henne en eneste gang. Da blir jeg stresset og må komme meg til henne fort, men da er det super langt å komme seg dit og det tar evigheter....

Da er det deilig å våkne å kjenne at hun fortsatt ligger inni der og spreller med de små føttene;))

Skrevet

Så morsomt! De samme temaene går igjen i mine drømmer, og jeg drømmer mer enn noen sinne under graviditeten! Jeg har også hatt mange drømmer der jeg føder, men glemmer at jeg har fått en baby, og når jeg plutselig kommer på det får jeg det skikkelig travelt med å finne ut hvor den er og hvem som passer den. (Akkurat som deg idamamma-00). En gang fant jeg den igjen i et tre, og den var dekket av levende insekter.. Uuuhh.. Jeg skyntet meg å børste de av, og håpet at hun kunne reddes. En annen gang ba jeg noen om å passe henne, og så ville de ikke gi henne tilbake! Jeg ringte, men vedkomne la bare på telefonen. Ellers drømte jeg i natt at jeg i korte øyeblikk glemte at jeg var gravid, og gikk i kiosken og kjøpte røyk. Etter at jeg hadde betalt kom jeg på det, og tenkte "Shit! Jeg er jo gravid, jeg kan ikke røyke! Ja, ja.. Nå har jeg jo kjøpt pakken allikevel.." Så bar det rett opp på en fest i et kollektiv, og jeg satte i gang å drikke kokosbrennevin (av alle ting). Jeg fortalte de andre at jeg var gravid og at de derfor måtte passe på at jeg ikke drakk for mye (!). Huff.. Det er mye angst-tematikk i drømmene for tiden. Kanskje det har å gjøre med det store ansvaret som venter meg, og frykten for å gjøre noe feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...