Gå til innhold

Fjerning av polypper.. Trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på snart to som skal fjerne polypper og legge inn dren i ørene. Har fått time på en liten privatklinikk i Asker (Argo, ved Sverre Dølvik). Det jeg lurer på om noen har erfaring med denne typen operasjon og om man evt burde gjøre dette på sykehus. Noen som kjenner til denne klinikken? Har hørt skremselspropaganda fra sykepleier om at all operasjon på barn bør foretas på sykehus i tilfelle komplikasjoner.. Hjelp meg hva skal jeg gjøre? Har termin om 3 uker og hadde håpet å bli ferdig med operasjon før det, hvis vi skal på sykehus blir det bakerst i kø, mulig operasjon etter jul en gang..

Svært takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke lege, så ikke ta dette som medisinske råd...! jeg jobber på patologilaboratoriet på haukeland sykehus, men har jo ikke medisinsk kompetanse, for all del.

men akkurat å fjerne polypper (er dette i nesen?) og å legge inn dren i ørene vil jeg tro er såpass "enkle" prosedyrer at det vil nok gå helt fint! da er det vel anestesien som er det potensielt "skumle", og kliniken har helt sikkert gode rutiner på plass ndg slikt.

kan skjønne du vil gjerne få dette gjort så fort som mulig. hvis det snakk om mandler o.l. så hadde jeg ventet på sykehuset, men polypper og dren burde jo gå? hva sier klinikken selv? har du hørt med din fastlege?

håper du finner ut av det, og masse lykke til til deg og tapre lille gutten!! håper han føler seg mye bedre etterpå! :)

Skrevet

Hvorfor har dere fått time der, og ikke på sykehuset? Vi kom nettopp fra sykehuset nå, ble avvist der pga at sønnen min har hatt feber for noen dager siden. Har ventet ca tre-fire uker siden problemet ble oppdaget. De ønsket ikke å legge ham i narkose pga risiko for komplikasjoner og sier at han skal ha vært helt feberfri i 14 dager før de vil vurdere å gjøre inngrepet. Han skal operere bort det som heter adenoider, eller "falske mandler" (kalles også polypper selv om det egentlig ikke er det) Det er et enkelt inngrep som er overstått på noen minutter. Legen fremholdt likevel at narkose medfører risiko, så jeg hadde villet spørre grundig rundt dette når du skal i møte med dem. Jeg regner med at den nødvendige kompetansen som trengs ved evt komplikasjoner finnes på stedet, ellers hadde de vel ikke kunnet tilby denne type inngrep?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...