Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Vi håper å flytte innen mini begynner på skolen, men spørs om vi får det til. Sokner da til en mindre bra skole, og har virkelig ikke lyst til å sende barnet vårt dit. Alternativt er det er det en steinerskole i nærheten. Erfaringer med den skolen?
Gjest Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 For mange år siden, og erfaringen er dårlig. Da jeg gikk over til vanlig ungdomskole hang jeg langt etter faglig, og det forfulgte meg i mange år. Søsteren min som fullførte videregående der fikk problemer med å omgjøre vitnemålet til karakterer. Vet ikke om det er slik fortsatt men før hadde de skriftelige tilbakemeldinger på vitnemålet. Kjenner mange som har gått på Steinerskolen, og det blir jo folk av dem (oss) også. Kjenner du noen som har barn der? Prøv å snakke med noen om erfaringer fra akkurat den skolen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 takker for svar og dytter opp. kjenner ingen, men skal forhøre meg litt mer rundt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Min sønn har gått på Steinerskolen hele tiden, og vi er svært fornøyde. Han er en kreativ fyr, og får virkelig utfoldet seg der. De setter opp skuespill, lager sine egne bøker (utrolig fine) og får prøve seg på alt mulig forskjellig håndverk. Han hadde ingen problemer i overgangen til videregående, nå får Steinerskoleelever vitnemål som lett kan "oversettes" til karakterer. Faglig synes jeg Steinerskolen er solid. Det eneste de har litt lite av er generell samfunnskunnskap, men vi er så engasjerte her hjemme at den biten får han uansett. Mange er redde for at Steinerskolen gjør barna litt sære, og det er mulig. Men jeg synes de er kreative og spesielle, og det er kvaliteter jeg setter høyt.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Ikke annet enn at de som gikk der ofte ble litt "rare". De vi gikk i klasse med kalte vi bare for steinerbarna... Mulig det er annerledes nå enn for 10 år siden, men da var det hverfall no jækla sære unger.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 16.59 igjen. Kjente også mange steinerbarn, men syntes alltid de var så spennende og kreative. Hehe, kanskje jeg liker sære unger..? Jens Stoltenberg har gått på Steinerskolen, og han virker relativt konvensjonell, tenker jeg, så det kan gå begge veier.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Tror jeg ville sett ann barnet også. Jeg hadde ikke passet inn der tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Steinerskolen er ikke å anbefale, http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001050062690&tag=tit&words=steinerskolen
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 vil vel ikke basere hele standpunktet mitt på én persons uttalelse. Men takk for innspill. Kommer til å samle mer info fra flere hold før det kan slås fast at den ikke er å anbefale.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Jeg har gått på Steinerskolen og jeg har gått på "vanlig" skole. Jeg følte meg aldri hjemme på vanlig skole. På Steinerskolen følte jeg meg sett og ivaretatt og jeg følte meg spesiell. Som et individ som ble sett utifra den personen og de egenskapene jeg hadde. Jeg har bare gode erfaringer fra Steinerskolen. Jeg tror at barn som går der lærer om hva som er viktig og hva som betyr noe her i livet. De lærer å sette pris på naturen, på andre mennesker og på seg selv. Jeg vil si at det å gå på Steinerskolen styrker selvtilliten og man lærer at det materalistiske livet ikke er noe å hige etter. Jeg har aldri opplevd motepress eller mobbing på Steinerskolen. De er veldig opptatt av å ha et nært sammarbeid med foreldre og har ofte dugnad, foreldremøter og foreldresamtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå