Gå til innhold

Hvor tidlig er det mulig å kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11+ 5. Dette er min andre graviditet og jeg har i noen dager kjent merkelig kiling inni magen. Minner mistenkelig om de berømte sommerfuglvingene, men tenker at det kan jo ikke være mulig å kjenne liv så tidlig, vel? På den andre sida; hva er det da? Eh, luft i magen kjenner jeg ikke på den måten... Da jeg gikk gravid med min sønn hadde jeg morkaka på framsida (lå som ei pute mellom magen og fosteret og tok av for spark) og kjente liv da jeg var 17+1. Har lest og/ elelr hørt at en kjenner liv tidligere for hvert svangerskap, men hallo!?! Er litt forvirra nå jeg.

Hvor tidlig er det mulig å kjenne liv? Når har dere kjent liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13 +2 i mitt andre, 17 i mitt første (rett etter ul)

Skrevet

14 uker med første mann og 17+6 i dette svangerskapet- har morkaken foran denne gangen.

Skrevet

Jeg har også merket "sommerfugl-kiling" fra jeg var like langt som deg, men har liksom ikke helt stolt på at dette er babyen, men hva annet kan det være? Man kjenner ikke luft på det stedet i magen hvor jeg har merket det i hvertfall. Nå er jeg 16 uker og merker det fortsatt, pluss at det enkelte ganger er litt sterkere spark som en boble som sprekker.

Skrevet

Husk at dere har et tarmsystem også, som beveger ganske mye på seg og lettere å kjenne når det blir mindre plass.

Skrevet

Jeg kjente også kiling når jeg var ca 11-12uker på vei, men har egentlig aldri virkelig trodd at man kan kjenne babyen så tidlig, så er fortsatt ikke helt sikker på om det virkelig var babyen. Men jeg kjente helt tydelige spark rundt uke 15 og hvis jeg lå og holdt pusten og samboeren min holdt helt riktig sted, så kunne faktisk han kjenne det også så tidlig utenpå magen.

Skrevet

Takker for svar.

Joda, jeg er rimelig klar over at jeg har tarmer - og er ganske godt kjent med dem, tror jeg. Synes også det er rimelig usannsynlig at det skal være mulig å kjenne liv så tidlig, og blir vel egentlig ikke noe klokere. - Gleder meg til det er gått noen uker til, for da er en plutselig ikke i tvil lenger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...