Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Det begynte etter at han har fått en ny venn. Vi driver med oppussing av ny leilighet og vennen hans er med å hjelper. Han har satt på parkett og fliser uten å spørre hva jeg liker og hva jeg ikke liker. Selv om jeg likte det han valgte, men synes likevel at han skulle spørre siden vi begge eier leiligheten. Idag skulle vi kjøre den nye vennen hans hjem etter at de var ferdige med å pusse opp. Mannen min kjørte og da traff han kanten på rundkjøring, da sa jeg oi jeg trodde at det var bare meg som gjør det, Han svarte med å si TY STILL! Når vi kom tilbake hjem så spurte han meg om jeg ville velge noe farge til leiligheten siden de skal begynne å male imorgen, men da sa jeg nei du velger selv og gjør det du vil, min mening har ikke noe å si. Han svarte med hvorfor jeg har blitt slik? Er ikke det rart at han spørr meg å ikke spørre seg selv når han ikke kan respektere meg foran hans venn?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Kan skjønne at han ikke gidder å spørre deg for når han gjør det så svarer du med "nei du velger selv og gjør det du vil..." Så hva sutrer du over?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg synes vel ikke dette var all verden å hisse seg opp for. Jo, han skulle selvsagt ha spurt deg om din mening ang. fliser. Og selvsagt er det uhørt at han snakker slik til deg foran andre. Men dersom dette er alt, så er det ikke snakk om graverende ting. Jeg har levd med en virkelig respektløs mann, og slikt som dette hadde jeg nok ikke en gang reagert på. Som sagt, det er ikke greit, det han har gjort, men det trenger ikke å være resultatet av annet enn tankeløshet. Gjør det helt klart for ham at du ikke finner deg i å bli snakket til som en uskikkelg unge, og at du vil ha et ord med i laget når det gjelder felles bolig. Men ikke krisemaksimer.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Øøøhhh hvis DET er å være respektløs skulle du ha hørt om noen av venninnene mine sine menn!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Han har jo ikke spurt om dette med parkett, fliser og nye skap. Er det kun maling han spørr om? Jeg trekker meg ut og sier at jeg ikke vil betale for leiligheten i det hele tatt. Vi tok jo lån sammen.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Ehhh... Kaller du dette respektløst? En sliten mann som blir kritisert svarer da tilbake. Det gjør også en sliten kvinne. Her valgte jeg både parkett og fliser. Tenker ikke på det som respektløst overnfor min mann. Jeg kjenner han og vet hva han liker. Han vil at du skal være med på fargevalg, men du mener at han gjør som han vil uansett, så derfor gidder du ikke? Snakk om å være furten.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Vel, jeg tror du kanskje skal slutte å sitte her inne og heller lese litt om kvinner i store deler av verden. På tide med en ny virkelighets oppfattning kanskje?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Det at han er slik mot meg irriterer meg mye, jeg begynte å gråte uten at noen så det mens vi satt i bilen. Jeg er jo gravid og han burde ikke være slik mot meg i denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Han kan ikke lese tanker, og forsto sikkert nok ikke koblingen mellom det med "ti still" og at du sa han kunne velge farge selv, for din mening telte ikke. Han satt sikkert å tenkte på om bilen fikk stripe på felgen, og at han samtidig kvapp, da han sa "ti still". Litt stresset, som en kan bli av sånt. Så dette har ikke med respekt å gjøre, men KOMMUNIKASJON ved hjelp av språk. Eller mangelen på sådant........ En mann må forklares. De forstår ikke den "sutremetoden" vi kvinner kan komme med, slik du har gjort her. De forstår ikke sammenhengen med tidligere hendelser. Ikke sikkert han husker at han sa "ti still" engang......
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Vil vel si at dette kalles HORMONER Ro deg ned , snakk med han og finn en fin farge sammen
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 HI, dette er i verste fall litt tankeløst av din mann. Du sier jo at du likte valgene han gjorde, han kjenner vel smaken din, da? Ta deg sammen og velg farger. Han spurte jo! Du er neppe noen fest å bo sammen med hvis du er så hormonell som du virker i innlegget ditt, så kanskje vurdere å syte litt mindre ovenfor din mann?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Hvorfor svarer dere HI så stygt? Tror ikke dere gjør hennes dag bedre av den grunn. HI- skjønner at det å bli satt utenfor i valg av diverse ting som skal inn i leiligheten, ikke er greit. Mest sannsynlig har mannen din og hans kamerat, valgt det sammen. Dette er noe du og din mann skal bestemme i fellesskap. Man blir gjerne satt noen hakk ut av å ikke bli tatt med på slike avgjørelser, det er tross alt dere som skal bo der, SAMMEN. Kanskje ting ser litt lysere ut om noen dager, etter at du har fått forklart at du vil være med på disse store avgjørelsene. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 Joda, jeg forstår hva du mener og føler med deg! Det er ikke godt å føle seg utenfor og respektløst behandlet. Men her er det gode grep du kan gjøre selv for å bedre situasjonen. Det virker som om han har fått på seg manne-skylappene sine og ikke klarer å se situasjonen fra din side. (klarer du å se det fra hans side for eksempel?) Noen ganger må vi godta at kvinner og menn er ulike for å forstå handlingene og reaksjonene hos hverandre. Han klarer ikke koble det du svarte da han spurte om malingsfarge til det at du føler deg oversett i det store bildet. Det ville ha vært et kvantesprang for en mann og det er de ikke i stand til i det daglige. Velg dine kamper med omhu... Du burde ha hoppet inn i fargevalget der og da og satt pris på at han faktisk kom på at dere er to. Senere burde du snakke med han og fortelle hva du føler, men legge det fram slik at han ikke føler seg angrepet. Havner han i forsvarsposisjon så vil nok ikke budskapet ditt synke inn...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Takk for svar alle sammen! Han sa hva han gjorde feil og at ikke burde ha sagt noe slik foran andre. Han fortalte at han var veldig sliten på grunn av alt arbeidet som han hadde gjort igår. Det med parkett og fliser var liksom en overraskelse siden han viste hva jeg likte og skulle egentlig ikke la meg se dette før han var ferdig med hele leiligheten. Nå har vi blitt enige om ett farge til leiligheten
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #16 Skrevet 19. november 2009 Hvis oppussingen av leiligheten er et samarbeidsprosjekt, er det jo rart at dere ikke har vært sammen om å velge stil, farger og matrialer. For ville det vært helt naturlig å bli enige på forhånd, SAMMEN, om hvordan vi ville ha det! Men i din situasjon har det tydeligvis ikke vært sånn, og jeg kan forstå at det føles sårende at hun har overkjørt deg i mange av valgene. Så plutselig en dag spør han hvilken farge du vil ha, fordi de skal male i MORGEN! Vi kvinner viker ofte unna når vi føler oss sviktet, og jeg hadde like fort som deg kunne svart at du får bestemme. Jeg har måttet lære en ting, og mulig også trenger å bli det mer bevisst:) Mennene våre kan ikke lese tankene våre!!! Det er faktisk en helt reel sannhet at vi må snakke i klare ord! Hvis du gir ham et "Gjør som du vil"-svar, klarer han ikke å skjønne hva du egentli ønsker. Vi må bare lære oss å være helt ærlig og åpne med hverandre! Lykke til videre! :-)
pitbull Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 Forstår deg godt, jeg har også vært veldig hårsår nå når jeg er plaget av hormonene. Virker som han ikke mente det på den måten siden dere har ordnet opp nå, men er det ikke flott å kunne komme hit å fortelle hva som plager deg? Bortsett fra at mange må komme med ekle svar... Jeg syns bim er flott, og har sikkert spart kjæresten min for mange krangler, fordi jeg har fått ut frustrasjon her, eller lest om mange andre som har hatt en verre krangel o.l. Ser bare ikke helt poenget med at noen tar frem det værste de har av galle for å svare noen som tydeligvis er frustrert.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #18 Skrevet 19. november 2009 Respekten må gå begge veier. Så det er umulig for oss her inne og si om han "rettmessig tar igjen" (noe som vil være en barnlig handling i såfall)eller om han rett og slett holder på å gå lei av deg og har funnet en litt vel indrikat måte og prøve og få deg vekk på....
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. november 2009 #19 Skrevet 19. november 2009 Så bra det ordnet seg da:) Stress kan gjøre at man sier ting man burde sagt annerledes. Og hormoner gjør ofte at man oppfatter det verre. Men så bra at han vet akkurat hvilken smak du har, det syns jeg var en fin overaskelse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå