Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har egentlig folk rundt om kring barnevakt?

I min situasjon da, så er vi på jobb i ukedagene, og helgene liker jeg å ha for meg selv med mann og barna (mannen og jeg har en på 2, og han har en på 4 fra før).

Jeg liker at vi finner på ting oss 3 eller 4og har egentlig veldig sjelden noe behov for barnevakt. Jeg er ikke noe glad i å feste lenger heller, men vil kose meg med familien min når jeg har ledig tid.

Men... så er det svigermor da, som gnåler om å ha den minste på overnatting... Det er en drøy time å kjøre dit, og når vi liksom ikke skal noe synes jeg det blir veldig mye styr å kjøre "så lenge" for at han skal være der på overnatting...

er jeg urimelig eller sær som setter pris på fritiden jeg har med mann og barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en natt annenhver mnd. Ofte sjeldnere...

Kunne nok hatt oftere, men vil jo være med gutta mine når vi har fri :-)

Skrevet

Veldig variabelt. Det kan gå månder i mellom overnattingsbarnevakt, mens nå i tiden før jul har vi mye barnevakt, og mye planer. Har hatt litt hjelp sånn midt i uka da fordi jeg skal på møter og mannen jobber.

Skrevet

4 dager i mnd da de er hos faren.

Det hender farmora vil ha storesøster ned et par netter. Ser ikke på det som barnevakt. Har jo lillebror hjemme også så har jo ikke barnefri.

Faren hadde de også 1 natt på min helg i september.

Skrevet

I snitt ca 2-3 ganger i året. Eldste er snart 6 år, yngste 3 år

Skrevet

har faktisk ikke hatt barnevakt. bortsett fra mamma akkurat de dagene jeg har hatt eksamen. men det sier vel litt hvor ofte vi er ute å spiser....sukk...

Skrevet

Veldig opp og ned..

Synes det er veldig godt å ha en kveld alene med min kjære hvor vi går ut og spiser, kino eller bare koser oss.. Samtidig som besteforeldrene får et helt spes forhold til han.. Han elsker å være sammen med dem..

Skrevet

Aldri.

Men vi er travle i ukedagene og liker å kunne kose oss sammen alle 3 ved å enten slappe av hjemme eller finne på noe ute sammen.

Men er vi hos familien vår (som bor 3-4 t kjøring unna) så passer de henne mer enn gjerne mens gubben å je tar oss en liten tur ut.

Skrevet

Jeg synes det er flott at dere nyter den tiden dere har som familie!

Kan vel kanskje anbefale dere og benytte dere av tilbudet. Dere trenger jo også og pleie parforholdet deres, Ikke minst litt egentid også.

I den hektiske hverdagen man har, ønsker man jo og være mest mulig sammen med barna uten tvil. Svigermor vil jo bare vel, og de kommer nok til og storkose seg. :) Selvfølgelig man må jo ta i betraktning hvor ofte man har barnevakt, og om det er flere besteforeldre som ønsker og være barnevakt..

Skrevet

VI har barnevakt noen timer en eller to ganger i mnd..

Jenta vår er på overnatting hos besteforeldrene av og til.. En natt annen hver mnd, kanskje?

Skrevet

Vi hadde barnevakt en natt forrige helg og skal ha det nå til helgen igjen. Før forrige helg var sist han var borte på overnatting i sommer når han var med mamma og pappa på hytta noen dager. Gangen før det husker jeg ikke engang... På dagtid varierer det litt, da hender det bestefar har han noen timer på ettermiddagen for at han skal få lekt litt med "stekusinen" på samme alder, men det er oftest feks en fredag mellom barnehagen og leggetid eller noen timer på formiddagen lørdag mens vi handler og gjør ting i huset.

Vi har normalt aldri barnevakt uten at vi skal noen ting, men den gangen i sommer var det mamma og pappa som ønsket å ha han med på hytta og nå til helgen skal svigermor få ha han ettersom hun ble syk sist vi trengte barnevakt og det er lenge siden sist han overnattet der. Jeg setter også veldig stor pris på fritiden jeg har med mann og barn og jeg setter også veldig stor pris på at vi har mange besteforeldre som mer enn gjerne stiller opp de gangene vi har behov for barnevakt (og det regner jeg med at du gjør også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...