aloha83 Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hei! Jeg har vært veldig aktiv både før svangerskapet og underveis. Trener spinning, høypuls, yoga, stramopp etc 2 til 4 ganger i uka. Men har hele tiden slitt med kynnere etter trening. Ikke den vonde typen, men magen blir steinhard og er det i alt fra 10 til 45 min. Jordmor oppfordrer selvsagt til et aktivt svangerskap med trening så jeg er ikke redd for st dette er skadelig på noen måte. Det er to uker siden siste kontroll og derfor to uker til neste, denne uken har jeg merket en relativt stor økning i antall kynnere og har i tillegg en del murringer i korsryggen, ikke alltid samtidig. Noen andre som har opplevd det samme? Vurderer kontinuerlig mengden trening og ser an formen hver dag. Er i dag 30+3 :-)
Leila123 Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Hei Jeg har det på samme måte men jeg trener ikke så mye som deg da. Men kynnerne kommer hver gang jeg trener, jeg er 29+2 idag. Jordmoren min sa det er helt normalt :-), og at de kunne bli kraftigere og lengre jo lenger ut man kom i svangerskapet.
Nephrania Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg har også trent gjennom hele svangerskapet. Og kynnerne kom alltid etter trening. Omtrent det samme som deg, aloha. De varte 15 til 45 min etterpå. Og gjerne under trening også. Men de var ikke vonde. I uke 37 måtte jeg redusere treningen kraftig, da kynnerne ble så vonde at jeg hadde problemer med å stå oppreist. Og den siste uka har jeg ikke trent i det hele tatt. Bare gått noen små turer. Jeg tror kroppen sier fra selv, når den har fått nok. Er 39+3
ayaah Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg har trent gjennom hele de 3 første svangerskapene, slitsomt, men har vært VELDIG glad for at jeg har fått til det! Har hatt jevnt mye kynnere uansett, også etter trening. Denne gangen har jeg måttet slutte på trening, for et par uker siden (er nå 28+4), ikke bare pga kynnere men også pga strekk i livmorbåndene. Det har jeg også hatt mye av før, men nå ble det til sammen så mye at jeg ikke KLARTE å trene noe særlig. Argh! Er glad de dagene det går fint bare å gå en tur. Har ofte ekstra mye kynnere selv etter en gåtur, men det får bare være sånn, kan ikke slutte helt å bevege meg, er allerede litt smågal av å ta det så mye med ro :-) Du må nesten vurdere selv hvor mye kynnere som er "greit".... Lykke til!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Har trent to ganger i uka, men de siste gangene ble det så mye kynnere kontinuerlig gjennom treningen at det ble praktisk vanskelig å gjennomføre. Dessuten har jeg vært på konroller der babyen har hatt høy hjertelyd og virket stresset. Pluss at jeg nå har blitt kvalm og i dårlig form, så jeg får ikke lov å trene lenger, men må ta det heeelt med ro.. Kjedelig. Fikk regelmessige kynnere etter trening også, og det er ikke helt bra.. Er i uke 32 nå tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå