Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jeg har ikke gått inn på bam på noen dager, har ikke orket. Grunnen er at jeg på søndag kjedet meg og siden det ikke var noe som skjedde på skravle svitsjet jeg innom anonymforum, noe jeg gjør ytterst sjeldent...Trykket inn på innlegget øverst, oppdager da jeg leser nedover at en person som har svart er en jeg veldig godt vet hvem er og av alle de personlige opplysningene er jeg helt sikker på at det er denne. men det jeg ikke visste er detaljerte personlige opplysninger om den pykiske helsen til denne personen (noe visste jeg, men ikke alt) Fikk vondt inni meg. Jeg mener at man ikke bør legge så detaljerte opplysninger ut på nettet selv om det er anonymknapp. Jeg har ikke sagt noe til denne personen og utifra det jeg leste om den psykiske helsen vil jeg heller ikke gjøre det. For min egen del så gjør det meg ingenting om noen kjenner meg igjen utifra det jeg skriver, derfor vil jeg heller ikke legge ut ting av veldig personlig karakter sammen med personopplysninger. Hva tenker dere om dette? Har dere opplevd noe av det samme? (Ble litt langt....)
blond Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Er det slik at du visste hvem personen bak et nick på skravle-bam var irl og deretter leste du på anonym og ut fra det du leste i innlegg der tror du dette er samme person? Og problemet ditt er at du vet mer om personen enn du ønsker? Jeg tenker at det alltid er en risiko for at ens personlighet lyser gjennom det man skriver uansett om man bruker nick eller ikke. Og det må man tenke gjennom før man poster innleggene. For min del ville jeg satt pris på en pm hvis noen kjenner meg igjen her inne. Jeg ville ikke bare visst at de trodde de visste hvem jeg er, men også visst hvem de var.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Nei, vet ikke nicket til denne personen. Men skjønte hvem det var utifra de personlige opplysningene som ble gitt, alt stemte. Problemet er at jeg syns det er dumt at så mye personlig ble lagt ut og ja at jeg ikke visste så mye som jeg vet nå etter å ha lest innlegget. Tenk om mannen hennes hadde lest/visst at dette ble lagt ut på nettet slik at alle har tilgang til å lese det...Jeg hadde ikke likt det om min mann hadde gjort dette mot meg. Jeg syns en bør være forsiktig med hva en legger ut hvis en ikke vil at folk skal kjenne en igjen. Og ja, blond jeg er enig med deg at hvis noen kjente meg igjen hadde jeg satt pris på en pm. Lurte litt på om jeg skulle være anonym i disse innleggene... HI
blond Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Det kan være at du har rett mtp hvem som har skrevet de anonyme innleggene, men siden hun er anonym kan du ikke være sikker på at det er samme anonyme som har skrevet alle innleggene eller at det er henne du tror det er. Du sier at du ikke kjenner nicket hennes på bam og anonymsiden er felles for bim, dib og bam, det er mange tusen medlemmer tilsammen. Det er lett å anta at det man vet hvem noen er. Noen ganger blir det hevdet at man kan gjenkjenne andre på skrivestilen, men den kan endres om man vil. Jeg har opplevd å "kjenne igjen" meg selv på skrivestilen uten at det var mitt innlegg. Det var en rar opplevelse. Jeg kan anta hvem du er, men kan også ta feil. Jeg tror det finnes mange ensomme mennesker der ute som har få, eller ingen, å betro seg til og få råd hos. En del av disse legger kanskje ut ting de ikke burde fordi de trenger noen. Og de mister litt av den kritiske sansen når de har mulighet for å være anonym. Jeg hadde nok følt det ubehagelig hvis en person jeg kjente godt la ut om ting som er vanskelig å vise vedkommende at jeg vet. Det kan være folk man ikke har et nært forhold til, men som man likevel vet hvem er. Man vil ikke vite hva som helst om hvem som helst. Hva fikk deg til å være anonym, forresten?
Jojo x3 Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Det var detaljert med tanke på hendelser i livet, alder på barn osv. Jaja, det som fikk meg til å være anonym er fordi jeg kanskje kommer til å snakke med denne personen om dette..... en gang......Vil ikke gjøre det nå, men kanskje når hun blir friskere. Eller at jeg syns at å lese innlegget var så trist...Men om noen her kjenner meg igjen på dette innlegget gjør det meg ingenting. Personen som la ut innlegget er nok mest inne på DIB.
Jojo x3 Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 og der glemte jeg anonymknappen.....jaja. Takk for svar blond!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå