Gå til innhold

Flaske barn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten på snart to måneder som går på kun erstattning... Men hun er blitt veldig hard i magen etter dette. Hun får nan for nyfødt som du får på apoteket, skal vikrke bedre mot kolikk. Vurderer å skifte merke siden hun er så rar i magen.. andre som har hatt samme problem som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd og blande litt malt i melken? Ikke mye, men bare en liten tskjei. Jeg gjorde det med min sønn og det fungerte utmerket. Evt kan du også prøve sukkervann;) Lykke til!!

Skrevet

Veldig mange må bytte fra Nan til et annet merke. Andre reagerer ikke på Nan i det hele tatt. Her byttet vi til Hipp og var fornøyd med byttet. Har du forresten prøvd litt malt i melka hennes? Det er vanlig at mme-barn blir harde i magen og trenger litt malt i melka. Vil ellers anbefale deg Flaskeforumet her inne. Der får du mange gode råd.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Jeg har ikke hatt malt i melken fordi det skulle ikke være nødvendig med den som var for å forhindre kolikk, men visst det er flere som har reagert på nan så vil jeg prøve å bytte. Avføringen er helt grønn også, veldig leirete. Snakket med de på helestasjonen om det å de sa det ikke var noe å bry seg om, men tenker nok at det henger sammen.

Skrevet

Prøv Hipp eco 1 og tilsett litt malt i. Får hun veldig rennende avføring så reduser mengden malt helt til hun får ønsket konsistens ;) hehe.

Skrevet

Nå er jo ikke hard mage og kolikk helt det samme (selv om det kanskje henger sammen). Jeg stemmer for malt. Jeg prøvde flere merker, men nan funket best. Nan var også mye lettere å blnade, og pulveret løste seg bedre opp. Men uten malt så ble hun hard i magen uansett hvilket merke det var.

Skrevet

Du må ha en liten t skje malt i hver flaske så skal du se at det løsner seg litt mer opp.

Skrevet

Hvor får jeg tak i malt?:P Kansje litt dumt spørsmål, men har aldri hørt om det:P Ellers har hun også utrolig mye luft i magen, fiser som en mann hele dagen.. Er det normalt eller kan det også henge sammen med hvilke merke hun får? Ikke at det gjør så mye, men virker litt stress for henne:P

Skrevet

Jeg ga Nan til min i starten og han fikk utrolig mye luftsmerter og feis mye. Byttet til Hipp og det ga seg. Men måtte likevel ha malt i for den harde magen (men måtte ha mindre malt i hipp enn i nan for at mini skulle få det bra). Du må nesten prøve deg fram. Hipp gjorde og at gulpen luktet mindre vondt ;)

Malt fåes i matbutikker bl.a. Eller apotek eller helsekost. Jeg kjøper moss maltekstrakt (jeg fant den på prix). Men har den sikkert på meny osv og.

Skrevet

Mini her hadde ganske trøblete mage i starten, men fikk også råd av HS om avvente det å skifte merke fordi at tarmene utvikles så mye i starten, så det er naturlig at de trøbler litt. dette stemmer i alle fall hos min, for etter en stund gikk det helt over! har alltid brukt den vanlige NAN.

MEN, jeg hadde malt i melken en periode, men har sluttet med det også nå. Mini er 4 mnd nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...