Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Noen som venter med vaksinen til barnet er født? Kan ikke likevel stoffene fra vaksinen gå gjennom morsmelken - slik at evt. bivirkninger kan også ramme barnet (dersom det skulle være noen). Vil barnet få antistoffer på samme vis som om man tar vaksinen i svangerskapet? Hadde tenkt å vente med vaksinen til barnet ble født, men iom. at jeg skal amme har det kanskje ikke noe betydning dersom det har samme effekt?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Det er ikke alle som kan amme... eller det er jo ingen selvfølge! Jeg fikk høre at det har lite/ingen effekt ved bare amming om mor tar vaksine etter fødsel. grunnen til at mange gjør det nå er for å beskytte babyen sin mot videre smitte! Men du kan aldri garantere å ikke smitte ungen med de som kommer innom for å hilse på. Har du mulighet å vaksineres nå før fødsel ville jeg virkelig gjort det. Heller det enn å vaksinere spebarn rett i armen. Må jo være helt grusomt å bli syk oppunder fødsel med 40 i feber og pusteproblemer. Jeg ble vaksinert 6 uker før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå