Gå til innhold

Råd mot kvalme=(


Monnnna

Anbefalte innlegg

Eg er i veke 7 og er kvalm heile dagen og natta. Går på Postafen men kan jo berre ta to til dagen og det hjelper jo lite. Mandler hjelper jo litt og men begynner å bli veldig lei av dei og, eter det i små porsjoner hele dagen. har nokon gode råd=) Var dårlig med dei to første og men blir aldri forberedt på det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia

æ e 6+3 uka no...å har bynt å kastaopp om mårran... jor d m han første å hver mårran i 8 mnd, men no e æ kvalm hele dagen å natta æå... snakka m legen idag, han anbefalt akupunktur på sykehuse mot d... vet ikke om u har prøvd d? ellers anbefale dem å spis my salt, saltkjeks f.eks.. å huke sånn champagne saft hjelpa litt t mæ... så no har æ kjøpt d ijænn å ska sjå om d funke den her gangen oxo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glass med blåbærsaft over alt i huset der jeg var, stua, datarommet, kjøkknet, og soverommet osv.

 

Blåbærsaft hjelper. Peppekaker kan også hjelpe. (er ingefær i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea band hjalp meg.. Det var det første eg tok på meg om morgonen, før eg stod opp frå senga, og det siste eg tok av meg. Elles laga eg te av ingefærrot. Raspa litt og kokte, drakk eit par kopper kvar dag.. Eg åt noko salt etter at eg hadde kasta opp. Eg hadde veldig lite matlyst, men åt grøne eple om det hjalp på kvalmen veit eg ikkje.. Men seaband og ingefær har eg tru på.. God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spise lite men ofte hjelpe mæ masse. Og ikkje starte dagen med stress.. eller stress uansett på dagen.. lykke tel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det der sea band fornoe?? ser det er mange som bruker det mot kvalme..jeg er kvalm 24 timer i døgnet og er drita lei det:/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefærkapsler hjalp meg veldig forrige svangerskap. Men jeg måtte ta dem før jeg sto opp om morgenen, og ligge i ro en stund etterpå for å ha skikkelig effekt.

 

Må sannsynligvis det denne gangen også, for å ta dem til frokost ser ut til å være for sent.

 

Ellers, spis lite og ofte, så holder det kvalmen litt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også kvalm stort sett hele døgnet...

Har prøvd sea band, men syns ikke det hjalp noe særlig.

Har funnet ut at hvis jeg spiser litt annenhver time, så holder jeg kvalmen noenlunde i sjakk.

ristet brød med smør og farris med sitronsmak til frokost syns jeg også hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig veldig kvalm hele tiden. Det blir bedre når jeg spiser, så jeg prøver å spise ofte. Har spist mye marie-kjeks, start-kjeks (de smaker jo ingenting!), og ristet brød med ost.

 

Klarer ikke kaffe, brus, spesielt ikke lett-brus eller saft, the, sjokolade eller noen av de tingene jeg var så glad i før. hehe, merkes på vekten da, 5 kilo har jeg mistet på noen uker.. Har nok å ta av så det er helt ufarlig. Må unngå stress, da kommer kvalmen.. Om morgenen sover jeg lenge (nå er jeg sykemeldt pga kvalmen og lite energi) og spiser kjeks i sengen. Så dusjer jeg og spiser frokost og tilbringer mesteparten av dagen på sofaen eller med småting i huset. Samler energi til kl 16 da mannen min og tre-åringen kommer hjem. Vil være mamma for han de timene jeg har med han føe han skal legge seg, og så flater jeg ut på sofaen igjen. Sånn har det vært i flere uker nå, men de siste dagene har det blitt litt bedre faktisk.

 

Ingefær har ikke hjulpet meg, men jeg skal til akupunktur på mandag så jeg kan skrive mer da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine tips mot kvalme (som får meg te å overleve dagen ;-)):

- et kavringer

- ristet brød med syltetøy

- farris!!!

- brunost !?!

- chai- tee (eg lager selv, det er veldig godt :-) Fersk ingefærot, kanelstenger, en pose frukte og litt pepper, varm opp og la trekke)

 

generelt spising funker for meg, har IKKJE gått ned 5kilo for å si det sånn, he he.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...