Gå til innhold

Hvordan artet det seg da barnet ditt fikk vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om lillemann får det nå. Oppdaget plutselig masse røde, kviselignende prikker på overkroppen (rygg og mage) hans nå ikveld, de fleste ganske små, men noen litt større. Han har vært i toppform de siste dagene og hatt god matlyst, men spiste litt lite nå ikveld og til middag.. Kan det være det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det nok.

Minsten min fikk først lett feber (rundt 38.5) og så røde prikker. Han hadde spesielt på armer og bein, og lite på resten av kroppen.

Kjøp hvitvask på apoteket for sikkerhets skyld :-)

Skrevet

begynte som små røde nyanser i huden. Deretter prikker, så store blemmer. Ingen feber og ingen kløe =)

Skrevet

Takk for svar. :) Blir en spennende natt da. Hehe.

Skal prøve å få kjøpt hvitvask imorgen, han får Phenamin pga atopisk eksem, så håper den hjelper litt hvis det skulle være det. :)

Skrevet

Dytter denne litt, jeg..

Kan det ta litt tid før prikkene blir blemmer? Synes liksom alle med vannkopper jeg har sett har hatt litt store blemmer? Lillegutt har fullt av røde prikker på magen og ryggen nå, bittelitt på bena og armene, men de er fortsatt ganske små. Han er frisk som en fisk, spiser godt og fremdeles ingen feber. Har vært litt urolig ved legging, men ellers virker det ikke som han klør noe særlig heller..

Skrevet

Først fikk hun "kviser" og så ble hun dårlig.

Hvitvask er fint å ha, men hvis han klør like mye som vår jente, kan det være lurt å få resept på noe som hjelper mot kløa. (husker ikke hva vi fikk - en type allergimedisin i flytende form)

Skrevet

Har hvitvask i hus. :) Han går fast på Phenamin (sikkert den du fikk), så han er jo litt "heldig" sådan. Og så smøres han fast med fet fuktighetskrem, så jeg håper det hjelper litt også. :)

Hvor lenge hadde hun kvisene før de utviklet seg videre?

Skrevet

Det trenger ikke slå ut i full kløing heller - jenta vår på 4 hadde det i påsken og vi merket det kun på at hun var prikkete (ikke spesielt mange heller egentlig). Sov litt urolig ei natt, og dett var dett... :o) Håper gutten din får den heldige varianten :o)

Skrevet

Så bra. :) Han har utrolig mange prikker, tett i tett, så blir spennende å se hvordan det går. Håper han slipper mye kløe! Frøkna di var jo veldig heldig! :)

Skrevet

Jeg tror det gikk noen dager før de ble tydelig "vannkoppete", men det er to år siden, så jeg husker ikke mer nøyaktig enn det.

Skrevet

Jeg er i tvil om gutten min har det nå, ser definitivt ut som vannkopper, men er bare 5-6 stk på rumpa, og ikke antydning noen annen plass. Men det går vannkopper bhg hans, så kan liksom ikke skjønne det skulle være noe annet. Noen som har opplevd at det arter seg sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...