Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 noe forskjell i hvordan folk rundt reagerte når dere evt fortalte hvilket kjønn det var?? Vi fikk gutt først, og da var reaksjonen litt sånn "det var koselig.." Nå har vi akkurat fått vite at det er jente som gjemmer seg i magen, og jeg merker at folk er litt mer gira nå- litt mer sånn "ååååhhhh... heldiggriser, åh.... prinsesse, ååååh... kjoler"... Er det bare jeg som synes dette er merkelig?? For min del spiller det virkelig ikke noe rolle om det er gutt eller jente, for vi gleder oss vilt uansett!!!
Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Mange er veldig fiksert på at man må ha barn av begge kjønn. Det er nok det du ser her, tror jeg.
~sjiraff~ Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Vi ventet gutt som nummer to, hadde jente fra før. Alle syntes det var så fantastisk at vi fikk en av hver det var jo bare såå koselig. Jeg derimot syntes det var fryktelig upraktisk med en gutt etter jente... Alt måtte jo kjøpes inn på nytt )
lego Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Viste ikke kjønn på ungene når jeg var gravid. Men når jeg ble gravid med nr to så var veldig mange oppsatt på at det måtte jo bli jente. Jeg fikk jente og har fått mange komentarer om at nå er det nok barn, jeg er jo så heldig som har en av hver osv... Har ikke vært så mye snakk om rosa og kjoler og prinsesser egentlig... Men jeg er LEEEEI Hallo Kitty da.... :s Hadde blitt overlykkelig om nr 2 også hadde vært gutt jeg.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2009 Har fått en del kommentarer på at det er veldig kjekt at vi får en av hver ja.. Og det hadde vært veldig enkelt om dette også var gutt, altså, mtp klær osv.. Men for all del, misforstå meg ikke- vi er veldig glad for at det er jente!! Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i det? Er det liksom slik at det er "bedre" å få en av hver, enn to av samme kjønn?? Det kommer jo det som kommer, så jeg skjønner liksom ikke helt den fascinasjonen av at det er en av hver, lissom..
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Sjiraff- er kanskje enklere å få jente etter gutt?? Vi har masse kjønnsnøytrale klær, som vi uten problemer kommer til å kle på jentungen.. og storebror har en del klær med biler på osv, men ser virkelig ikke problemet med at jenta bruker dem.. Eller er det litt sånn at jenter skal ha rosa/lilla, og gutter blått?? Gutten vår har i alle fall mye brunt og grønt- så der har vi vært smarte
~sjiraff~ Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Ja jeg vil tro at det er litt enklere andre veien. Eneste vi brukte opp igjen etter snuppa var babygymmen. Så han pludret under en rosa babygym. Men pappaen nektet å sette rosa pysjer på sønnen sin. Også var jeg så veldig rosa da jeg fikk jente også, så alle barneklær ble gitt bort og kastet før minsten kom i hus.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2009 Jeg er nok ikke like rosa som deg, skjønner jeg.. Synes det kan bli litt vel mye.. Og kjenner jeg pappa'n rett, så kommer nok jentungen til å få på bilpysjen Men ser ikke for meg om jenta kom først at han kom til å kle på guttungen en rosa pysj, nei hehe.. der tror jeg mannfolk er ganske så bastante, altså!!
Gjest Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Det har nok å gjøre med at du har gutt fra før. Folk er svake for "en av hver" har jeg skjønt. Vi fikk jente først og ingen spesielle kommentarer på det. Men da det viste seg at nr 2 var gutt var det masse kommentarer om hvor fantastisk det var, gratulasjoner, tilogmed tårer (!!!). Jeg har ikke født enda og merker at folk reagerer veldig når jeg sier det er gutt. Da er det masse åååå, og så perfekt etc.. Litt vittig igrunn
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2009 Ja, kan ikke annet enn å le.. Men veldig kjekt da; folk som bare har gutter har lyst å kjøpe kjoler osv.. Så for all del, la dem handle Får bare håpe at de skjønner det at jeg er like glad i ungene mine, og at det ikke er knyttet til kjønn.. Nesten så jeg mistenker noen for å være mer glad i jentene sine, får bare håpe jeg tar grundig feil der..
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2009 Mistenker ingen her inne, altså- bare for å ha sagt det!!! Tenker mer på personer jeg kjenner..Håper jeg tar feil da!! At det bare er fascinasjonen som skinner gjennom..
Gjest Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Vel, reaksjonene ble ikke helt som forventet i hvertfall på den siste, hehe... Gutt 1: "Å, så koselig, blir masse biler nå da?" ol kommentarer Gutt 2: "Gutt igjen altså, jaja, da har dere jo alt, og tenkt så mye glede de sikkert får av hverandre!" Gutt 3: "Enda en gutt...De var helt sikker?... Jaja, det blir jo sikkert kjekt likevel, og da har dere jo alt fra før også, veldig praktisk" Så når vi hadde vært på UL med vesla og fått vite jente, så forventet jeg faktisk litt kommentarer i gaten "Næ, blir det jente nå, så kjekt da, endelig!" osv siden de tydeligvis ikke var helt fornøyd med gutt 2 og 3 når disse ble annonsert, i stede endte vi med... Jente: "Å, en jente altså? Sikker på det? Du vet vel at de ofte tar feil? Jeg kjenner xx der de tok feil, men OM det stemmer så blir det sikkert stas" (og jeg ble jo ikke mer usikker av dette, hehe...)
Gjest Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Kan legge til at etter vesla ble fødthar jeg merket at folk er ekstra interessert i henne, mye mer enn i guttene, så nå merker jeg forskjell ja...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Me har ikkje ville vita kjønnet på barna før dei har blitt født me, syns det har vore litt av spenninga. Nå hadde det seg slik at me fikk gutt først, og det er jo veldig greit da for det er jo masse klær som passer nr 2, utklær osv som ein da ikkje trenger å kjøpe nytt. Nr 2 her er ei jente og hadde eg fått ho først så hadde eg jo bare hatt rosa klær, både inne og ute klær.....ser jo det nå når eg kjøper klær til ho. Ho er kjempe fornøgd ho med å bruke klea til storebror. Sida me ikkje viste kjønnet så var det ingen som fikk sagt noko før ungane var født. Svigermor sa når eg gjekk med nr 2 "tenk hvis det er ei jente da, du må jo kjøpe inn alt nytt da!!" Det var jo ikkje slik at alle klea som storebror hadde som liten ikkje kunne brukast, var masse nøytralt der som ho bruka. Var ingen som kommenterte at nå hadde me ein av kvør så da holdt det med barn. Har heller ikkje fått høre noko om at det er så gjevt osv. Er litt artig her da, på mannen min si side, han har to eldre søstre som begge fikk jente først også gutt, også kjem gutten søskenflokken og får gutt først også jente
Emil & Røra Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Ja det var forskjell, men det er fordi det er damer som reagerer. Hadde mennene vært mer verbale og emosjonellt utagerende hadde vi sikkert fått motsatt reaksjon fra dem. Tror det er helt naturlig jeg. Vi ønsker oss døtre, menn ønsker seg ofte gutter. Kanskje det har noe med at vi kan "gjennoppleve " litt barndom gjennom barn av samme kjønn. Drømme om hva vi likte og gjorde. Mannen min gråt av lykke da han fikk høre det var en gutt. Jeg var overlykkelig men rolig. Denen gangen fikk vi en jente, da var det jeg som gråt og han som var overlykkelig. Andre følelser vekkes, de er andre, men like sterke. Jeg elsker dem begge over allt på jord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå