Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Må le litt av en mann vi gikk forbi i dag. Jenta mi på 22 mnd skrek Langbein og pekte på ham, og da ble han sur. Kjeftet på meg for at jeg ikke hadde oppdratt ungene mine, og sa jeg fikk holde dem hjemme om ikke de kunne oppføre seg... Litt hårsår? Han liknet forresten ganske mye på Langbein Håper jeg ikke treffer ham igjen.
Kleint Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Hahahahahaha, en på 22 mnd kan ikke være så veloppdratt riktig enda vel:) Denne var meget morsom:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Hæhæ :-D Jeg hadde aldri greid å holde meg alvorlig, hvis mannen faktisk lignet på Langbein.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 jeg hadde blitt glad... jeg er ikke vant med at noen syns jeg er lang
Anne:-D Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Hi, hi. Tror egentlig jeg hadde blitt litt glad hvis noen trodde jeg var Langbein
Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Siden jeg er nokså liten ville jeg vel heller blitt overrasket. Han kjente seg nok truffet
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 he he, datteren min tror alle med mørk hud som har håret opp i sånne side"dotter" er mikke mus:)
Gjest Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Man kan vel ikke bli direkte sur når det er et barn på under 2 år som sier det. Langbein er jo ikke akkurat et skjellsord heller.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #10 Skrevet 18. november 2009 Haha.. når jeg var liten, kalte jeg alle damer over sånn ca 50 for oldemor sa mamma..ropte gjerne høyt oldemor på butikken. Hendte noen ble litt småsnurt, men folk med litt mellom ørnene ler vel bare av sånt:)
Tigerpote Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Jeg pleide å kalle en for Langbein, og han ble dritsur.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #12 Skrevet 18. november 2009 Jeg overhørte en gutt si til en dame at "Du som har så tykk mage".... Og det hadde hun... Men hun ble kjempesur og sa at sånt måtte man ikke si og at hun enå ble lei seg..
Anne-B. Skrevet 18. november 2009 #13 Skrevet 18. november 2009 Stakkars mann, sikkert ikke første gang han får kommentarer for utseendet sitt. Det eneste du kunne ha gjort var å beklage og si at det går ikke an å snakke om oppdragelse for et så lite barn. Og at du forøvrig ikke syntes han lignet på Langbein, uansett hva du selv syntes.
Anne-B. Skrevet 18. november 2009 #14 Skrevet 18. november 2009 Det syns jeg bare var bra at hun sa. Man skal ikke si sånt, og ferdig med det. Det er noe barn må lære seg, at det er ikke alt man tenker og syns som man kan si.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #15 Skrevet 18. november 2009 Nei, men jeg ville blitt meget sur hvis noen trodde jeg var Clara.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #16 Skrevet 18. november 2009 Anne-B blir trebarnsmor: Ingen vits i å lyve vel? Hvis hi selv kunne se likheten med Langbein, kunne hun si at det må være lov å ligne på Langbein, og jeg skal lære barnet mitt å ikke kommentere slikt før hun fyller fire.
Anne-B. Skrevet 18. november 2009 #17 Skrevet 18. november 2009 Det kalles folkeskikk, og skal unga lære seg det, må de både se og høre at foreldra har det fra første stund. Hvorfor skal man si noe stygt bare fordi man har sjansen? Skjerp deg.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #18 Skrevet 18. november 2009 Stygt, hva da? At det må være lov å ligne på Langbein?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #19 Skrevet 18. november 2009 Denne jenta var 22 mnd. Mitt barn på 24 mnd kunne også funnet på å si noe slikt, og det ville ikke vært stygt ment. Jeg ville ikke blitt sur. Hadde det vært en 5-åring som pekte og sa at jeg liknet på langbein, hadde jeg muligens lurt på om ikke foreldrene skulle lære ham noe folkeskikk, men et barn som ikke er to år en gang, kan fint tro at det virkelig var langbein.
Anne-B. Skrevet 18. november 2009 #20 Skrevet 18. november 2009 Dette tilfellet handler ikke om hvorvidt mannen skal få lov til å ligne på Langbein eller ikke. Hadde han fått utført plastisk kirurgi for å ligne ham, og fått kommentarer slengt etter seg, og måtte kjempe for å få gå i fred på gata, hadde saken forholdt seg ganske annerledes. Når en person reagerer så heftig på en i utgangspunktet uskyldig kommentar fra et lite barn som ikke kan noe for det, er det tydelig at vedkommede finner dette ubehagelig, mest sannsynlig fordi dette ikke er første gang han får høre det. Det er selvfølgelig ikke mulig å snakke om noen oppdragelse på en 22 mnd gammel unge, men som forelder skal man likevel beklage. Hvor mye koster det egentlig?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #21 Skrevet 18. november 2009 En ting er å ikke si noe om han ligner/ikke ligner. Dét er vel å bra. Men ditt forslag Anne-B : Å si at du forøvrig ikke syntes han lignet på Langbein, vil neppe være til noen glede for mannen. Vi er jo enige om at han faktisk ligner, og at dette ikke var første gang han fikk høre det. Det blir som å si til en tydelig overvektig person at "jeg synes forøvrig ikke du er tykk". For lett å gjennomskue, og gjør bare vondt værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå