Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Noen her som har hatt små nyfødte/babyer som har hatt svineinfluensa? Jeg har lett feber i dag, Ikke vondt i halsen. lett hodepine og urolig mage Kan dette være svineriet? Føler meg ikke influensasyk...hodepinen startet i går kveld....magen i morrest....og lett feber nå i kveld (37,7 siste måling, skal følge med om den øker eller ikke) Har en liten baby på et par uker og lurer litt på hva jeg skal gjøre med h*n
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 ingen som vet? Jeg fullammer om det har noe å si
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Naboens nyfødte fikk svineinfluensa på føden og lå i respirator.. Men ble ikke smittet av mammaen, for hun hadde ikke hatt det..Var dessuten før hun fikk igang ammingen. Generelt er ikke små babyer særlig utsatt for å få influensa. Kjenner en annen famile også der alle har hatt det, inkludert 2. åringen, bortsett fra babyen på 3 mnd.. Amm i vei du, det er den beste medisinen. Jeg har hatt influensa to ganger med nummer to, med 40 i feber i en uke begge gangene. Men aldri smittet babyen..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Har også hørt at det beste er å amme fordi kroppen din produserer masse antistoffer mens du er syk, slik at det fungerer som en slags vaksine for babyen. Hjelper imunforsvaret til babyen å bekjempe viruset. Så amme er lurt i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 fra pandemi.no : Råd til ammende Morsmelk er generelt bra for barns evne til å bekjempe infeksjoner. Det er ikke noe i veien for å fortsette ammingen selv om mor er syk. Mor bør være ekstra påpasselig med håndhygiene og hostehygiene for å unngå å smitte barnet. Vær oppmerksom på feber og andre symptomer hos barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå