Gå til innhold

Noen som har vert igjennom laproskopi? :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fjerne en cyste og egglederen med laproskopi. Hvor lang tid pleier slike operasjoner ta? Blir en veldig dårlig etterpå?

Kvir meg sånn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kikkhull og forholdvis skånsom operasjon med kort rekovalens i ettertid hvis det ikke oppstår komplikasjoner. 3små innstikk, man er stort sett i god form etter inngrepet, noen reagerer på narkosen, men ikke alle. Litt mørbanket føler man seg nok i abdomenen og man kan ha verk og smerter i skuldrene, dette pga at de pumper opp buken med gass for å kunne orientere seg, denne gassen kan irritere og gi denne verkingen i skuldrene etter inngrepet, man vil uansett få smertestillende før inngrepet som virker når man våkner, og vanlgivis får man et eller annet etter også, og noe å ta med hjem, eventuelt respet hvis nødvendig.

Lykke til, dette går nok fint skal du se.

Hilsen sykepleierstudent...

Skrevet

Stort sett god form??

Jeg var sykemeldt i 14 dager og gikk som en gammel dame!!

Gassen ruslet opp i skuldrene når jeg satt og ned i bena når jeg lå....

Skrevet

Jeg er klar over at noen får smerter, men ikke alle. Og det er betydelig mer skånsomt enn en åpen operasjon i forhold til rekovalens. Det avhenger også av hva som skal gjøres og hver enkelt. Litt flaks og uflaks også.

Normalt er ma sykemeldt i 3-7 dager. Noe smerte må man regne med, og derfor kan man få resept på smertestillende med litt med futt i enn paracet og Ibux...

Skrevet

huff, kvir meg noe sinnsykt. sikker på jeg besvimer i det jeg kommer inn på avdelingen :s

måtte du overnatte på sykehuset?

Skrevet

Nei da det er ikke noe å grue seg for.... Beklager at jeg var litt krass mot Ugla men så lenge man ikke har vært igjennom det så vet man jo heller ikke hvordan det er :o)

Jeg ble lagt i sengen på morgenen og var ferdig i 11- tiden(?).

Det verste var nok smertene hver gang jeg skulle reise meg opp og brukte magens muskler.

Skrevet

Takk for svar til dere begge :)

Jeg skal opereres kl 12. Håper jeg får dra hjem samme dag?

Skrevet

Jeg har vært igjennom det. Skulle i utgangspunktet få 3 små hull, men det ble visst noen ekstra. Men uansett, jeg var hjemme igjen på kvelden. Drit vondt i skuldrene og hodet, og følte meg temmelig oppblåst. Men alt i alt, syntes jeg ikke det var noe å grue for. Ble opreret på en onsdag og var på jobb igjen på mandag. Har vært med på andre ting som har vært mye mer ubehagelig!

Skrevet

Bare hyggelig:o)

Ja du får helt sikkert reise hjem samme dag...

Lykke til.

Skrevet

Jeg fjernet ikke noe (bare sjekket eggledere) og jeg dro på jobb dagen etter. Overnattet etterpå kun fordi jeg ikke bodde i samme by som inngrepet ble gjort. Jeg hadde litt vondt i skuldra mens jeg lå på oppvåkningen men det forsvant fort. Syns i grunn ikke det var en fæl opplevelse i det hele tatt, og selve narkosen (og oppvåkningen, rent sett bort fra skuldra) var rene koseslumresøvnen... Hehe. Det er nok individuelt, men jeg har inntrykk av at de fleste kommer seg nokså kjapt. Ble heldigvis ikke kvalm av narkosen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...