Gå til innhold

gutten min tisset blod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

så i bleia etter at han hadde vært i barnehagen at det var en rød/rosa flekk i bleia omtrent der tissen ligger. Ringte legevakta, men sykepleieren sa jeg bare skulle se det ann om det kom mer. Må si jeg er litt bekymret jeg da, noen som har opplevd lignende. Han er 2 år forresten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sønnen min. Men han var eldre. Det var en rift i forhuden. Vanlig skade hos gutter som vokser, huden stekkes litt for fort og sprekker litt.

Skrevet

Vel, hadde jo hjerte i halsen da jeg åpnet innlegget.

Forskjell på å tisse blod og det å ha blodspor i urinen heldigvis.

Det kan være UVI, og hos gutter bør dette behandles. Få tatt en urinprøve ( så ren som mulig) i morgen tidlig og lever denne i morgen på legesenteret :-)

Skrevet

ok. han er ganske sutrete. Hvordan tar jeg urinprøve av bleiegutt som ikke tisser på potte?

Skrevet

pose på apoteket som du taper på i bleien.

Skrevet

noen annen måte siden jeg ikke får vært på apoteket før i morra etter 10?

Skrevet

Hei.

Gutten min har samme problem. Han er jo da eldre og kan forklare. Jeg lot han ta en urinprøve på legekontoret. Legen så på han. Der var infeksjon i røret. Han fikk antibiotika og salve. Pluss legen sender prøven inn for å sjekke:) Typisk svar fra legevakten(fikk samme svar) Han er jo to, du kan jo prøve å få han til å tisse i et beger(ikke mye de trenger). Ellers la legen se på ham, og ikke kun en urinprøve. Lykke til:)

Skrevet

det skjedde igjen, og han hylgrein når han tisset, så er nok urinveisinfeksjon - skal til legen om en time

Skrevet

Ja, enten sår på fanten som svir, eller UVI trolig da ja. Stakkars liten...

Bør få rikelig å drikke i hvertfall.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Bra du skal til lege, urinveisinfeksjon hos gutter er veldig smertefult pga at urinrøret er fire ganger så langt som hos jenter. Jeg hadde gitt en god dose paracet nå.

Skrevet

nå har vi vært hos legen, var rift i penishodet og trang forhud. fikk xylocain og gi paracet ved smerter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...