Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Sønnen min har alltid vært en populær gutt med mange venner. Idag da jeg hentet han var han dekket av søle fra topp til tå. Han forklarte at det var en gutt han alltid har vært venner med som hadde dyttet han ned i søla. Den samme gutten har vendt vennene til sønnen min mot han og det er nå bare 2 stk i klassen som vil leke med han. Han sier at gutten som dyttet er så fæl til å banne, noe min sønn ikke liker. Alle i klassen følger denne guttens eksempel, bortsett fra gutten min og og disse to andre. Om det var bare at de ikke ville leke med han så hadde jeg nok ventet en stund før jeg involverer meg, men jeg synes det er betenkelig at gutter i 3. klasse dytter hverandre og knuffer på en måte som føles ubehagelig for den det gjelder. Jeg kjenner jo foreldrene til denne gutten, og vurderer å ta en prat med dem. Ikke minst fordi klærne til sønnen min er ødelagte. Men lille ber meg tynt om å la det vær, han er så redd for å "få bank" som han sier. Huff, dette er ikke enkelt! Hva hadde dere gjort? Snakket med foreldrene/skolen eller sett det an en uke - noe han ber meg om? Jeg har gitt han beskjed om hvis dette skjer igjen er det ikke snakk om å la det passere. Har så vondt av lille vennen min:-(
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Jeg hadde kontaktet skolen og læreren tvert. Du skal ikke se dette an, for gutten din blir da den som hver dag til du har sett an ferdig og kjenner på redsel for når de "slår til" igjen. Han klarer ikke å kontrollere dette og de ungene selv. Og så ville jeg gitt beskjed til læreren om at klærne er blitt ødelagt, og bedt læreren gå videre til de andre foreldrene med dette. Evt at rektor gjør det. Vil ikke skolen, så kontakter du selv foreldrene. Dette skal du ikke se lett på. Jeg har selv en unge i 3. klasse som sliter litt med sånt...... Det er vondt, det vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå