Gå til innhold

5 1/2 år og fortsatt bleiebarn om natten. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er fortsatt sengevæter, vi får han ikke tørr om natten. Vi har prøvd tilsynelatende alt, redusere drikke, Hyppigtising i løpet av dagen, bleie på, bleie av, ta opp før vi legger oss, og en gang om natten, men allikvell tiss. Tisse alarm har vi oxo prøvd, han våknet ikke. Vi har fått medisin av legen, Minirin, som skal redusere urinprodusjonen om natten, men fortsatt bløte bleier om natten. Vi økte dosen, men det hjalp ikke. Nå er vi dritt lei og har kuttet ut alt fokus i flere mnd vedr tissingen om natten. Gutten er ikke spes opptatt av at han har bleie på om natten, men begynner å bli mer bevist på dette. Vi har hele tiden sagt at kroppen hans bruker tid på å lære seg til å ikke tisse om natten.

Noen som har prøvd alternativ behandling? som akupunktur eller slikt? helsesøsteren tipset oss om det, men hun hadde ikke noe info om det, hun bare luftet spm med oss.

Andre erfaringer eller tips tas imot m takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, det er slitsomt når man føler at man har prøvd alt, og det ikke hjelper.

Eldstejenta vår var sengevæter. Vi prøvde også alt det du nevner, uten hell. Vi prøvde også akupunktur, og blomstermedisin, uten at det heller hjalp. Så plutselig rett før hun ble 7 år sluttet hun å tisse på natten, uten at vi gjorde noe annerledes.

Nå er det mellomsta som sliter. Hun er også 5 1/2 år, og tisser fremdeles på natta. Vi er strenge med drikking på ettermiddagen/kvelden, og at hun dobbelttisser før hun legger seg, ellers stresser vi minst mulig med det. Jeg tror rett og slett at hun også slutter når kroppen hennes er klar for det.

Skrevet

Åssen er det med tissing om dagen?

Husker jeg slet med min eldste, men han var "bare" 4.5 år. Fikk tips da om å ha fast at han tisset hver 2 time.

Rakk ikke å prøve det ut fordi lillebroren sluttet akkurat da, og da klarte plutselig storebror å slutte å tisse på natten og. Og det var ikke snakk om at vi fikk lov til å vekke de for å få dem på do før vi la oss heller...

Har desverre ikke så mye å komme med, virker som at dere har prøvd det meste, men vil gjerne ønske dere lykke til for det...

Skrevet

Leste nettopp at 20% av alle som begynner på skolen tisser på seg om natten/bruker bleie, så jeg tror du kan ta det med ro et år eller to til. Alle mulige rare forsøk gjør det bare værre for ungen. Min jente på samme alder tisser også om natten, og hun er ikke den eneste vi kjenner. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...