Gå til innhold

medisinsk abort... hvordan gjør de det da....

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså, det blir jo ikke AKKURAT det for meg, men de skal gjøre det så samme måte...

fikk beskjed NÅ at jeg skal være på sykehuset kl 9 imorgen.....

forferdelig... men jeg trenger å vite hvordan det foregår......

evt hvis noen kan fortelle om utskraping,for det er i verste fall det som skjer, og da er det kjekt å vite begge deler...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så trist :(

Du får 4 tabletter opp i skjeden som skal sette igang rier, for at kroppen skal støte ut fosteret. Du kan som regel få så mye smertestillende du bare orker, så det ikke blir så vondt. Etter det må du ligge til overvåkning et par timer, og er alt fint så kommer du hjem igjen ganske snart.

Ved en kirurgisk abort blir du lagt i narkose, og våkner opp igjen etter en times tid. Detaljene rundt selve inngrepet vet jeg ikke, og det er kanskje like greit. Er du pigg igjen etter et par timer, får du reise hjem.

Lykke til

Skrevet

ja veldig trist......

jeg har nemlig ikke noe foster igjen inni der, tydeligvis....så jeg vet liksom ikke helt...vet bare at restene av tinga måtte ut....

verste er at jeg egentlig må dra alene,for gubben må passe dattra vår...... faen as... kjenner jeg er helt tom her og nå...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har du ingen som kan passe henne da?? Hadde jeg ikke skulle jobbe i morgen så skulle jeg gjerne passet henne! (bor ikke så langt unna deg) Håper du finner en løsning på det! :)

Skrevet

Du får noen stikkpiller, etter et par timer vil du kjenne mens smerter og blødninger. Kjempesynd at mannen din ikke kan bli med, men det kommer nok til å være en snill sykepleier der som hjelper deg. Har vært i dine sko, og lå på sykehuset uten mann eller barn..

Lykke til!

Skrevet

takk... nei jeg har ikke det.. mamma er på jobb så....

jeg har hele tiden sagt at ååh jeg skal ta piller , men nå, etter forklaring osv, er det kanskje best å bare få narkose,så jeg slipper å "være med på det"

åh, bor du ikke langt unna meg? heh... såpass..

men takk allikevel :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nja, jeg vet ikke hva som er best jeg.... Pest eller kolera?! Du bør absolutt få noen til å bli med deg, uavhengig av måten og gjøre det på. Det virker som om du (naturligvis) tar dette tungt, så det kan være fint og ha noen ved din side..

Nei, jeg bor ikke så langt unna. Og på nyåret kommer jeg enda nærmere :)

Skrevet

men hva er best.... "best" .. piller, eller gå i narkose og ikke "oppleve" noe av det....

joda, det går nok bra uten han også evt men han er en veldig god trøst... får se. må man så må man..

ja jeg tar det kjempe tungt..

fant det ut IGÅR, at babyen var borte..... har visst sånn blighted ovum. egget utvikler seg ikke ordentlig, men livmor,fostersekk og alt fortsetter å vokse,for kroppen tror fortsatt den er gravid :( :(...

så her sitter jeg, med mine lyster, sultenhet,oppblåsthet og alt enda...

av og til blir jeg "kvalm" av kroppen min nå..for at den lurer meg sånn... huff ..

si hvor du bor da :)

så gøy at du kommer nærmere da.. du er bare 1 år eldre enn meg:) hehe

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er kjempetrist da :( :( Håper virkelig at du får ordna dette til altså!

Ja, jeg så det... om du er født og oppvokst i tbg, så kanskje jeg vet hvem du er og :o)

Akkurat nuh bor jeg i holmestrand, men flytter til tbg veldig snart:)

Skrevet

født og oppvokst på kaldnes jeg :) alltid bodd her..hehe gikk på teigar ungd. (verste noengangn..hehe)

gikk faktisk på skole 1 år i holmestrand :)

men det var 2002-2003....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Haha! Jeg har ikke gått på ungdomsskole i tbg da, heldigvis :o) Men nå flytter jeg altså hjem til go'byen :) I 2003 bodde jeg i Sandefjord... gleder meg til å komme vekk herifra hvertfall :)

Skrevet

hehe familie i sandefjord også jeg :)

hehe ja da er du heldig. ungd, her er jo som å sakte men sikkert trappe ned til helvete, DAGLIG...

hadde vært kos å bli kjent da, siden du skal hjem til "go'byen"

holmestrand er et høl.. hverken mer, (kanskje litt mindre:P )

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har du? Hm, mystisk... vi har sikkert noen felles kjente! :)

Ja, det hadde vært hyggelig :) Holmestrand er ikke noe, det bare er her.... hverken mer eller mindre, igrunn :)

Skrevet

Hei!

Om du selv får velge, vil jeg anbefale deg utskrapning. Da sover du gjennom hele prosessen og har minimalt med smerter etterpå.

Ved medisinsk vil noen oppleve store smerter som kan gå over lengre tid. Har lest mange grufulle opplevelser i forhold til medisinsk abort.

Skrevet

har lest et par steder, hvor man kan få piller,og la det skje hjemme....?

er det noe..?

jeg må passe dattra når jeg kommer hjem, hvis jeg tar utskraping, kommer det til å bli vanskelig å passe hu etterpå da...?

hvor lang tid tar det liksom.....

Skrevet

jeg fikk en pille og skulle komme igjen dagen etter, men jeg begynte å blø som en gris og blødde hele natten, så jeg fikk prøve meg på den kirurgiske metoden også....

hadde jeg hatt valget, så tror jeg at jeg hadde valgt utskrapning med en gang, så risikerer du ikke å måtte gjennom begge deler.

Skrevet

Spørs hvor du står i køen. Men du er som regel ute igjen i 1-2 tiden.

Må ligge et par timer til du kommer deg. Får litt mat osv.

Du er i fin form etterpå =)

Skrevet

Jeg tok en medisinsk abort, da fikk jeg bare beskjed om å dra hjem, ta 4 piller opp i skjeden og vente på at "tingene" skulle gå ut..

ALDRI MER!

Å ta medisinsk abort er noe av det verste jeg har vært med på! For det første så gjør det så vondt at man vet ikke hvilken planet man er på omtrent, og paralginen jeg brukte da funka ikke annet enn at jeg ble trøtt, med smerter fra helvette, og blødde som en gris! Og man har heller ingen profesjonelle rundt seg, så jeg ble jo overlatt til meg selv for å si det sånn.

Nei, jeg anbefaler deg på det sterkeste og ta kirurgisk abort, styr unna med.abort.

Skrevet

skal si imorgen at jeg vil ta kirurgisk ( selv om de regner med,når jeg kommer at jeg vil ta medisinsk!)

hmm du som sier jeg er ute i 1-2 tiden. jeg hååååper jeg er ute før det.

skal dit kl 9, men gubben MÅ være på jobben kl 1 ( han eier stedet og ingen andre der!!!) litt sånn noia situasjon,det kom så brått på, og sukk.. ja alt...

jeg har jo noia bare for å løfte på beina og "vise"ting til og med...så det skal bli gøy...nei...

Skrevet

Si hvordan situasjonene din er, så blir du sikkert prioritert av dagpasienetene. Du blotter ikke noe før du er borte vekk, så det trenger du heller ikke tenke på =) Du får sikkert spørsmål om du vil ha en beroligende når du kommer inn også.

Masse lykke til.

Skrevet

takk...

da skal jeg si at ungen min på 1 år er alene fra kl 1 hvis jeg ikke kommer. haha :P :P :P må prøve å le litt oppi det hele her også....... håper iallfall de gidder å prioritere dette. OG at de godtar ønsket om kirurgisk istedenfor,allikevel...

det er bra jeg ikke blotter noe.... hva de gjør etter jeg er borte, er ikke min sak :P

åh beroligende er en fin ting....

litt hard situasjon, når dette med tiden,gjør at jeg må stresse mer med tiden enn hva jeg egentlig gjør der!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...