Gå til innhold

Hva betyr dette ordet?

LOTP i Barneparadis<3<3<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

immunogenicity

og hvordan tolker dere dette?'

Data on immunogenicity in children older than 6 months and younger than 10 years are limited and more studies are needed. Where national authorities have made children a priority for early vaccination, SAGE recommended that priority be given to the administration of one dose of vaccine to as many children as possible. SAGE further stressed the need for studies to determine dosage regimens effective in immunocompromised persons.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et stoffs evne til å skape/utløse immunitet.

Skrevet

takk:) Så da betyr hele innholdet at de faktisk ikke vet hvor stor dose som må til for å skape immunitet hos barn mellom 6 mnd og 10 år? Det er jo betryggende....

Skrevet

Du spurte om tolkning -

Data om graden av immunisering hos barn mellom seks måneder og ti år v bruk av denne vaksinen (vil jeg tro i disse tider) er begrenset, og det trengs videre studier. De nasjonene som har prioritert barn anbefales å gi en dose til så mange barn som muig, samt videre studier av doseringsregimer som er effektive hos de som er i risikogrupper.

Kjenner ikke SAGE og gidder ikke google.

Skrevet

Nei, det gjaldt kun risikogrupper (immunocompromised persons).

Skrevet

Ikke enig. De vet ikke dosering i barn, og generelt på immunsupprimerte personer (som ikke trenger å være barn!)

Skrevet

Det sies ikke at de ikke vet doseringen for barn, om du ikke ønsker å tolke det sånn, hvilket mange selvsagt gjør i disse dager.

Skrevet

ok, de vet ikke stoffets evne til å skape/utløse immunitet hos barn mellom 6 mnd og 10 år, samt immunsupprimerte personer (uavhengig av alder).

Skrevet

Jeg tolker det slik som deg Gemini. Jeg har forresten kopiert det fra WHO sine sider så dere kan kanskje akseptere den kilden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...