Gå til innhold

Redd for å miste igjen..


juliibaby

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt gravid raskt etter MA.. mistet i august. Fant det ut da jeg var 17uker på vei, men fosteret hadde sluttet og leve i uke 12. Er nå 7-8 uker på vei. Har vært på tidlig ultralyd å sett et levende foster.. Skal tilbake på en ny UL når jeg er kommet til 12uker. Noen som vet om det er normalt å miste 2ganger på rad..??? Er så utrolig nervøs:( Har veldig lite symptomer, men det hadde jeg sist også. Kun litt ømme bryst å murringer i korsryggen..

 

Trenger virkelig å bli beroliget..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette går nok bra juliibaby!

 

Alle er vel redde for og miste, det er jeg også. Men hallo, spira sitter fast, hos oss alle! :-)

 

Klem

 

Og gratulerer så mye med graviditeten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til at du skal miste barnet denne gangen!

Jeg hadde en spontanabort imellom mine to gutter (august 06,og ble gravid mars 07).

 

Jeg skjønner at du er bekymret, det er jeg og. Det er en vanlig følelse!

Mitt tips er å ikke fortelle om graviditeten til alle rundt deg før det har gått tre måneder.

Jeg fortalte det for tidlig da jeg mistet, og det var tungt å måtte fortelle om sorgen til alle jeg kjente.

 

Masse lykke til! Vi kan være nervøse sammen! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til og gå bra nå vettu..du har sett et hjerte slå. Men skjønner deg veldig godt, jeg mista 2 ganger på 6 mnd..første gangen var jeg 16 uker, så skjønner hva du mener.

Å alle trenger ikke ha veldig gravid symptomer, deilig for deg og slippe kvalme og greier da:O)

 

Dette kommer til og gå så bra:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar:) Har ikke sagt det til noen.. Skal fortelle det etter neste UL. Men ventingen tar livet av meg:S Kjenner etter hele tiden om jeg kan kjenne noe men NEI..

 

Var ikke klar over at det gikk ant at fosteret døde og ikke ble støtet ut før jeg opplevde en MA.. Så da jeg fikk beskjed om at fosteret hadde dødd fikk jeg jo skjokk.. Trodde at om man ikke blødde eller hadde smerter var alt i orden.. Har lest en del om MA i ettertid, å symptomene er jo at graviditetssymptomene forsvinner... Men jeg har jo ingen fra før?? Blir paranoid av dette.. Hadde vært så mye lettere om jeg hadd kjent at jeg hadde vært gravid.. I det minste vært litt kvalm. Da hadde jeg jo visst at det var i orden:(

 

juliibaby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å shit - leste du at graviditetssymptomer forsvinner ved en MA ?????

 

Jeg har nemlig ikke superømme pupper lenger....det avtok for 2 dager siden.

 

Hadde en MA i uke 10 for noen år siden og da følte jeg meg supergravid helt til det ble oppdaget - enda embyoet hadde vært dødt i to uker.

 

Å herregud, skulle gitt mye for å dratt på den ultralyden med en neste gang altså - det er maaaaange timer til imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det er slik at symptomer på graviditet forsvinner hvis barnet dør. Men d vill jo ikke dermed si at om du ikke har symptomer så er barnet dødt. Noen har jo veldig lite symptomer..

Jeg merker jo INGENTING!! Kun litt små murringer i korsryggen.'

 

Derfor vill jeg veldig gjerne ha mange symptomer. Men noen som vet om det er normalt å oppleve MA to ganger på rad??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen etter MA i juli. Legen på sykehuset sa det bare var å prøve igjen, og siden jeg ellers er frisk, var det ingenting å være redd for. Så det trenger du ikke heller være.

Jeg hadde en MA mellom nr 1 og 2 og, så her er det tydeligvis annenhver som sitter...

Jeg beholdt alle graviditetssymptomer begge ganger, hadde bare på følelsen at noe var galt, første gang i uke 11, andre gang i uke 9.

Jeg hadde fortalt det til "alle", og fikk masse støtte da det gikk galt.

Lykke til, håper alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme situasjon her. MA i august og er nå 7 uker på lørdag. Fått henvisning til tidlig UL denne gangen også. Ringte i dag, og fikk tilbud om å komme allerede i morgen... Kjente frykten tok meg med en gang, og spurte om jeg ikke kunne få en time neste uke i stedet. Hvorfor? Vet ikke, fikk bare helt panikk. Samtidig så kan det jo være greit å vente en uke, da vet jeg at man skal se noe. Så slipper jeg å få beskjeden "kom tilbake om en uke."

Så jeg deler frykten din! Vi får bare krysse alt vi har for at det går bra for oss denne gangen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme da jeg fikk time til ultralyd:P kan jeg ikke heller komme om en uke var det første jeg sa... Skjønner ikke hvorfor. Tror det var den lengste uken i mitt liv.. Fikk se en liten klump med et bankende hjerte heldigvis, men klarer ikke slippe gleden løs enda.. Er livredd for å miste igjen. Men tror det er normalt å føle det slik når man har opplevd å miste noe som er så ønsket.

 

Men slik jeg har forstått det så ligger alt til rette for at det skal gå bra..

Noen som vet om det er normalt å ha smerter i korsryggen?? Har "menssmerter" i korsryggen innimellom.. Enkelte dager verre enn andre..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...