Gå til innhold

Salat med disse ingrediensene - ja,eller nei mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Salat (selvfølgelig), mais (usukret), agurk, rødløk, ananas (fra boks), skinke (smårettskinke), egg. Ikke dressing.

Med tanke på å bruke det som lunsj i en ikke alt for stram diett,hva burde evt kuttes helt ut/reduseres? Og kan jeg spise en "ubegrenset" stor bolle med salat uten at det blir for mange kalorier i diettsammenheng?

Håper noen gidder å svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan aldri tenke meg at dette kan være noe særlig fetende, og noen kalorier skal man jo ha i seg! Eneste må evt være ananas, at du ikke overdriver med disse siden de er fra bok. Mais er det også litt ekstra i, men det er jo sunt da uansett :-)

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Salat og agurk inneholder omtrent ingen kalorier. Samme med rødløk.

Maisen kan du gjerne begrense litt, trenger ikke en hel boks ihvertfall=)

Egg inneholder litt kalorier, men mye av det er proteiner. Skinke er ganske magert.

Du kan helt fint spise en god del salat til lunsj syns jeg. Avhengig av vekt og høyde bør du beregne 300-500 kcal på lunsjen.

Et lite tips - på de fleste butikker selger de salatkrydder, som gir litt mer smak på salaten. Sorte bokser, tror det er fra black boy. 0 kalorier=)

Skrevet

Ja er maisen og ananasen du eventuelt bør droppe.

Bønner og kikkerter er en fin måte å få mer "mat" i salaten på.

Kyllingfilet metter også godt.

Salat kan du nok spise en gigant porsjon uten at det sprenger noen diett =)

Vær obs på pasta og ost osv. Da fyker kaloriene fort.

Matyoghurt kan man bruke litt av hvis man savner dressing.

Skrevet

Ikke dropp maisen og annanassen, da blir det nesten ikke næring igjen.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Nå skal jeg hive innpå en diger bolle med salat med god samvittighet:o)

Skrevet

Det var godt å høre,for ananasbitene er høydepunktet:o)

Skrevet

vil ikke anbefale aa hive oppi en masse linserog boenner naar man allerede har skinke oppi, ,men vilnok provde aa faa oppi litt karbohydrater, saa du faar et balansert maaltid, du kan ta en grov skive til eller hive oppi noen fullkornpasta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...