Gå til innhold

Er det virkelig for mye å spørre sambo om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg kan få sove en liten dupp(times tid) etter at han har kommet hjem fra jobb?

Kjenner jeg er så trøtt om dagen at jeg nesten ikke får til å fungere..

Har en sønn på 3mnd, og det virker som sambo tror det bare er et liv på røde roser å gå hjemme med en baby, og ha ansvar for det meste av husarbeidet!

Jeg spurte han pent i dag, om jeg kunne få sove en times tid etter han kommer hjem fra jobb i dag. Da kom det en hel tale om at jeg kunne da sove på dagen, når han er på jobb! Jeg husker ikke hva mer han sa, men han fikk meg til å få skikkelig dårlig samvittighet for at jeg er trøtt :/

På dagtid når han er på jobb, så får jeg ikke til å sove, pga at jeg blir bare liggende å vente på at mini skal våkne.. Han har ikke særlige lange dupper på dagtid, og når han sover bruker jeg å få gjort unna litt husarbeid!

Trodde man skulle støtte og hjelpe hverandre jeg, ser iallefall at det er slik mange av dere på DIB har det..

Bah, jævla sutrete innlegg, men måtte bare få det ut før det rant over hos meg! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du om lov? Det jeg ville gjort er å levere ungen i fanget hans og sagt "natta, sees om en times tid" og protesterer han sier du at du hverken er slaven hans, eller eiendommen hans og at han kan ta seg av barnet sitt i en time aleine, hvis ikke er han fullstendig talentløs.

Helt seriøst, det her er bare tøvete av ham.

Sov godt:)

Skrevet

si til ham at flott at han mener du kan sove på dagtid,så kan dere ta husarbeidet sammen når han kommer hjem.

Skrevet

Tusen takk for svar! :-) Ja, jeg skulle egentlig tro at det ville vært koselig for både han og mini og få litt alene-tid sammen! Han jobber fra 07.30-15.30, også drar han på trening nesten hver dag etter han kommer hjem fra jobb, og blir der i ca en time! Så han får aldri mer enn ett par timer sammen med sønnen sin hver dag! Trist- I know..

HI.

Skrevet

Ja, det første jeg tenkte var også "hvorfor spørre om lov?".

Er du trøtt, så gir du beskjed om at du skal sove en time nå. Så får det være opp til ham hva han finner på med ungen.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Enten gjør du som de over her har foreslått og bare leverer ungen til ham og går og legger deg, eller så gjør du som han sier: Sov på dagtid. Da må du naturligvis droppe husarbeidet, så får han heller bidra litt der når han kommer hjem.

Skrevet

Har samme probleme selv. Må spørre om lov til å sove eller dusje mens samboern er hjemme. Og skal jeg noen av delene må mini være skiftet på, matet samt han må sove. Er han våken er det ikke aktuellt for det er så "kjedeli" å undeholde en baby. Har nå gådd så langt at jeg vurderer å rett å slett flytte ut. Føler meg som alenemor og da kan jeg jo likså godt bo alene også!!!!

Skrevet

Så heldig han er da som får tid til å "pleie seg selv" en hel time hver dag etter jobb på trening! Han gjør vel det for sitt eget velvære, da kan vel du få lov å sove 1 time mens han passer barnet.. Hva gjør han resten av dagen etter han er kommet jem da?

Jeg er førstegangs og aner virkelig ikke hvilken påkjenning (og glede, selvfølgelig) et spedbarn er, men samboer vet hva det hele går ut på, og når jeg innbiller meg at det er null problem å gå hjemme med barnet hele dagen i 1 år eller 2 (til jeg begynner å jobbe igjen), vel, da overbeviser han meg om at det er litt mer arbeid enn hva jeg tror.

Jeg sier.. "Men det jeg tenker er jo selvfølgelig det at han er noen timer i barnehage i uka, fordi han har godt av det og jeg får slappet av. Men vil ikke ha han fulltid i barnehage for jeg føler ikke det er rett for meg å plassere et 1 år gammelt barn fulltid i barnehage og miste så mye samvær med han i så ung alder".

Han sier.. "Kjære deg, ikke timer, DAGER. Tro meg, du kommer til å trenge det slik at du får senke skuldrene skikkelig, det får du ikke på noen få timer her og der".

Vel, det var noe slik i den duren.. Det jeg vil fram til er at JAAAAA du fortjener å såve den timen mens han tar barnet!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...