AussieAnette Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Min lille gutt sover i 2 etasje der vi har soverommene, så om kvelden blir han lagt der med baby call ca kl. 20 også sover han der til ca 09. Men når han skal sove på dagtid: Skal jeg da ta han med opp i senga, skal det være litt mørkt? Eller er det best å la han sove i vognbagen inne i stua sammen med meg med lyder osv? Akkurat nå ligger han i vippestolen (har en vippestol som kan legges helt ned). Men han må alltid ha noe over øynene (en gulpeklut), ellers sovner han ikke. Er for mye inntrykk. Dette ble kanskje litt rotete, men det jeg lurer på er jo hvor skal han sove på dagtid? Hva når han blir for stor for vognbagen og for vippestolen. Da må han opp å sove da. hmmm..
Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Noen liker det ene og noen det andre. Jeg forsøkte å la gutten min sove i stua på dagen og i senga si på natta men han hadde problemer med å sovne, så til slutt ga jeg opp og brukte senga hans til soving både på dagen og kvelden. Senga og vogna var det eneste som dugde:)
heme Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg har alltid lagt mine ut i vogna når de skal sove på dagtid. Det er deilig både for mor og barn!:-) Jeg kan gjøre hva jeg vil inne, og kan være hos andre på besøk under sovetiden(er ikke avhengig av seng da) Hvis der er kaldt ute, så er det bare å ta på godt med klær. Votter hjelper ganske mye, siden hendene stikker som oftest opp i fra posen i vogna.. Når de var veldig små, så hadde jeg baby sitteren/calleren i vogna, slik at jeg var sikker på at jeg skulle høre han/hun.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Jeg ville anbefalt å la gutten sove enten i vognen sin ute, eller i sengen sin, slik at det ikke blir så mange forskjellige soveplasser å forholde seg til, da vet han at disse 2 stedene betyr sovetid.. Men nå kommer det selvfølgelig an på hvor gammel den lille gutten din er:)
Mor Løvehjerte Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Jeg foreslår at du venner han til å sove der det er lyst og evt. lyder på dagen, så han lærer seg at når det er mørkt og stille, da skal vi sove lenge, for da er det natta. Hvor gammel er han forresten? Det er ikke rart at han vil ha noe over øynene. Vesla var også sånn da hun var liten. det minner dem visst om da de lå i mammas mage.: ) Det er jo praktiske grunner til hvor man vil at den lille sover på dagen, men her har vi brukt vogna ute til dagsoving siden hun var kanskje 3-4 måneder. Da trenger vi ikke være hjemme for at hun skal sove, og det var glimrende i forhold til barnehagen hun går i nå, hvor de sover i vogn. I sommer da det var veldig varmt ute, trillet vi vogna inn på et rom og satte på bordvifta. Vi har vært nøya på at vi ikke skal måtte trille tur for at hun skal sovne, men da hun var rundt 8-9 måneder (tullemånedene), gikk vi mange kilometer hver dag for å få henne til å sove. Når han blir for stor for vognbagen, sover han fint i sportsvogna med seler på. = )
AussieAnette Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Min har store problemer med å sove nede i stua på dagtid, og vogna funker heller ikke. Det er for mange inntrykk, han skal følge med på alt. Nå tror jeg faktisk jeg legger han i senga si, han bare ligger og styrer. Også blir han sååå overtrøtt til kvelden. Får la det være litt lys på selv om han ligger i senga kanskje.
AussieAnette Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2009 Nå prøver jeg å la han sove i vogna i gangen heller, det er lettere for meg og så slipper jeg opp og ned trappa hele tiden. (Problemer med ryggen). Takk for mange tips
Mor Løvehjerte Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Lykke til! Soving er ikke så lett! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå