heme Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hei! Hvordan tenker der om denne vaksinen vi får tilbud om å ta på våres søte små... Jeg er så usikker, syns det er så skummelt med tanke på at vi ikke vet noe om sen bivirkningene m.m.. Syns det er et helt utrolig vanskelig valg å ta. Det kan slå begge veier, tar jeg den, så om kanskje 3 år så sier helsevesenet at desverre vi har funnet ut at dette kommer av vaksinen en tok for 3 år siden... Eller hvis jeg velger å ikke å ta den, hva da hvis de får influensa ,og i verste fall dør av den (men de er ikke i risikogruppen).. Da sitter jeg med verdens verstee samvittighet, skyldfølelse m.m... DETTE ER VANSKELIG....
yasmina Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Her blir det ingen vaksinering i naermeste fremtid. Hovedsaklig fordi det ikke er noen vaksine her saa dermed er valget enkelt.
Lene~mor til tre Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Nei det er ikke lett, jeg gikk fra nei til å være usikker også til ja tilslutt. Gutten min og jeg har vaksinert oss, først gutten min siden han er i risikogruppen og jeg nå forrige uke på jobben da vi er i risikogruppen siden vi jobber i helsevesnet. Tenkte at jenta mi skal ta den å når det blir annledning for det, grunnen til at jeg ombestemte meg var når jeg oppdaga hvor mange som plutselig ble syke og særlig når to nå har dødd av svineinfulensa i vårt fylke.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Jeg gikk fra å være bestemt NEI. Til å nå ha tatt den.. ) Ettersom vi har ei lita ei på snart 3 uker ble vi anbefalt å ta den vaksinen. Så da fant mannen og jeg ut at vi kunne nå gjøre det for å beskytte henne om ikke noe anna. Så vi, pluss sønnen tok vaksinen før helga. Ingen bivirkninger foreløbig på noen. Mannen hadde litt vondt i armen dagen etter, men ikke noe anna.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Jeg har snakket med flere leger på jobben som mener at redselen for vaksinen er ubegrunnet, og at alle burde vaksinere seg fordi det er rapportert flere med alvorlig sykdom og død enn ved vanlig influensa, spesielt blant unge.. Understreker: SPESIELT BLANT UNGE!!!
Gjest Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Vi har ingen planer om å ta den, men det er bare oss da. Skjønner godt de som vil ta den. Nå har vel vaksinen her i nærområdet vært å, så vi får vel ikke noe tilbud om å ta den med det første
Ranveig R Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 Vi kjem til å ta den når vi får tilbudet. Har ei jente med mild/moderat astma som er vurdert til ikkje å vere i risikogruppa, men eg veit kor tett ho blir av vanleg forkjølelse så eg vil ikkje at ho skal få influensa som er tung for lungene. Eg velger å sette det på spissen og seie "Heller ME om 20 år enn død av svineinfluensa no." Føler og at ekspertisen må vere veldig sikker på at vaksina er bedre enn alternativet, ellers hadde dei ikkje brukt milliardar (? har ikkje SNØRING på kva slikt kostar) på å få vaksinert heile nasjonen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. november 2009 #9 Skrevet 18. november 2009 Jeg og eldste har tatt den, jeg fordi jeg jobber i helsevesenet, og han fordi han er i risikogruppen. Jeg har vært usikker om lillemor skal få den, samboern har lenge sagt at han skal ta den når tilbudet kommer. Får tenke på det litt til om lillemor skal få eller ikke, jeg håper jo på at epedimien bare skal "gå over"... men det sjer vel ikke over natta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå