Gå til innhold

Ekstremt stor?

ღLykkelig  mღmmღ til to:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farmor mener jeg er ekstremt stor!!! en nabo-dame fødte 16. november. Alle syntes hun var liten. Hun har i utgangspunktet stor beinbygning. Jeg har blitt sammenliknet med henne under hele svangerskapet siden jeg har termin 10 dager etter henne. Må si jeg føler meg som en flodhest! Men trenger ikke få slengt i tryne at "men nå er jo du ekstremt stor da. Dette kommer til å bli en kjempe stor baby!"

Han er målt til 16% over gjennomsnittet, altså rundt 4kg ved termin. Jeg har lagt på med 19kg så er jo en god del, men syntes ikke jeg er ekstremt stor! Var ganske normal før jeg ble gravid, men hensyn til vekt. Måtte bare lufte ut litt! Bedre å ta det her, enn ved middagsbordet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At folk ikke rett og slett bare kan holde kjeft??! Det er så ufint å komme med sånne kommentarer til gravide!

Har selv lagt på meg 25,5 kilo, og har fått så mange sårende kommentarer på størrelsen på kroppen. Har mest lyst å svare "Du er jo ikke akkurat radmager, du heller..."

Skrevet

jeg får motsatt komentarer , alle synes at jeg har veldig litten mage og den gjør meg nervøs, har termin om 10 dager.

Skrevet

Jeg vil tro at de synes du virker så stor fordi du i utgangspunktet er tynn.

Jeg er overvektig fra før og er nå 6mnd på vei (sniker meg inn fra 2. tri). Det er først nå jeg og andre kan begynne å se at jeg begynner å få gravidmage. Dette er jo rett og slett fordi jeg har litt ekstra der fra før, så i begynnelsen ser man bare enda feitere ut :-S

Jeg har flere venninner som er tynne som har termin rundt min tid og disse har sett gravide og store ut en stund nå synes jeg, men dette er fordi jeg er vandt til å se dem veldig tynne!

Ikke ta deg nær av disse kommentarene. Jeg ville mye heller hatt en gedigen gravidmage, enn å føle meg bare enda feitere som jeg gjør nå pga jeg ikke har den skikkelige struttemagen!

Kos deg med magen, og blås langt i andres meninger :-)

Skrevet

Det med kropp og størrelse kan være et ganske touchy emne for mange gravide. Det har overrasket meg gang på gang hvordan folk tar seg til rette, "tafser og grafser" på gravidmagen og kommer med kommentarer som kan oppleves svært sårende. (Enten den gravide er stor eller liten).

Det jeg mener er bare at gravide ikke er allemannseie. Man kommenterer da ikke til ikke-gravide at de har lagt på seg masse og blitt kjempestore - uansett hvor store de har blitt??

Litt klønete skrevet det her, men mener bare at folk kunne tenke seg litt mer om før de kommenterer kroppen til gravide...

Kanskje jeg er forferdelig hårsår på dette området, men... Det er nå bare min mening :)

Skrevet

godt å få litt støtte her inne:) Har vært sånn hele svangerskapet, men har prøvd å ikke bry meg så alt for mye. Mange vet vel ikke hva de skal si, og må liksom si nå har du blitt stor, og kommer med fingeren for å kjenne på magen (håndflaten er bedre!). Men er mer sårende når det kommer fra farmor. Hvert fall når hun vet at jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere, så må hun jo skjønne at det ikke er smart å si du er jo ekstremt stor 3 ganger i løpet av en telefonsamtale! Har mer enn nok med mitt eget syn på meg selv, og jeg ikke må få bekreftet det fra omverden!! men, men

Nå er det viktigste at denne "kjempe babyen" er frisk og kan komme ut å møte den "ekstremt store" mamman sin:)

Skrevet

Mange som kommenterer min mage og synes den er fryktelig stor... Og må selvfølgelig slenge på "er du sikker på at det ikke er to der inne??". Noe jeg fikk avkreftet på ultralyd... Skulle tro at en fortalte det til omverdenen om en skulle ha tvillinger, ser ikke akkurat for meg at en holder det hemmelig til fødselen er over...

Blir lei av å høre sånne kommentarer, og da er det godt å si at jeg faktisk var akkurat like stor med forrige. (men det har de tydeligvis glemt). Og når en er kort i ryggen, så må jo magen gjøre av seg et sted, og det er visstnok utover...

Vel da har jeg fått luftet min frustrasjon ;) Godt å ikke være alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...