Bare jeg er meg :o) Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Han er 3,5 år og er ikke klar for å slutte enda.Jeg har prøvd alt og føler at vi bare "stanger hodet i veggen" her. Prøvde i sommer,men det gikk IKKE. Tok en pause og har prvd igjen nå i høst. Han tisser på do om jeg setter han der og blir kjempe glad når han får det til.Men han sier aldri i fra selv.Og tisser han på seg så sier han ikke i fra....bare går med våt bukse. Tror ikke vi er "i mål" før til våren jeg og da er han jo 4 år!! Phuuu
Gjest sug lut Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Slapp av, det går seg til. Kjenner til maaange barn som hadde bleie - spes. for å bæsje - fram til de var 4,5, men faktisk ikke noen som hadde det ved fem år medmindre det var spesifikke tileggsproblemer. Men skjønner godt at du blir uendelig lei.
GuttemammaX3 Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Gutten min er tre og et halvt i februar, men jeg hadde også håpet at han skulle slutte i sommer, vi brukte masse energi på det, men han hadde ingen kontroll. Det var bare "flaks" om jeg satte ham på do og det faktisk kom noe. Nå de siste ukene har han fått noen nye, fine boxere, som han er veldig stolt av og gjerne vil gå med. Han får lov til å gå i dem her hjemme, på ettermiddager og i helger. Vi har bare hatt et uhell, han så på tv og glemte helt at han måtte på do... Men ellers har det gått fint, vi spør ham hvert tiende minutt om han må på do, får ham til å løpe inn og prøve med jevne mellomrom osv... Har også en sånn liten krakk som han fint klarer og sette foran doen og vasken selv, så han kan løpe inn uten hjelp, det tror jeg hjelper veldig på "stor-gutt-følelsen":) Han vet at han må ha på seg bleie i barnehagen og ute foreløpig, men vi satser på å prøve litt mer om noen uker:)
Ugl@ Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Gi det tid, ikke unormalt at det bruker bleie til 4års alderen, mye kan skje på svært kort tid. 4åringen min slutta brått i vår, tok 3 dager så var hun tørr. Var vel ikke moden og klar før da.
matchbox Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Ja, vår gutt har heller ikke vært interessert, uansett hvor mye vi har prøvd å tilrettelegge. Han er snart 3,5. Klistremerkemetoden har ikke gjort noen nytte. Men så plutselig, nå i helgen, sa vi at han skulle få en kjeks hver gang han tisset på do, og nå gjør han det uten protester. Har til og med bæsjet på eget initativ. Håper det skal gå denne gangen. Han er liksom plutselig motivert, og det har han tydelig ikke vært før. Vet man ikke burde gi godteri som belønning, men hvis det gjør nytten så er det verdt det, synes jeg. Ble uansett "glad" for å høre at vi ikke er de eneste med store bleiebarn. De slutter jo til slutt, men det bare føles som om det aldri skal skje. Lykke til!
Turtelduen Skrevet 18. november 2009 #6 Skrevet 18. november 2009 Min var 3 år og 4 mnd da han begynte å bæsje på do. Men han sluttet ikke med å tisse i bleie før han var 3 år og 9 mnd. Og etter det tok det 1 år til han sluttet med bleie om natten... Men det kunne godt ha vært min feil også altså. Men det som gjorde at han sluttet med å tisse i bleie var at jeg sa at nå har vi snart ikke mer bleie i god tid før den pakken var tom. Han sa at vi bare kunne kjøpe ny. Men jeg sto på mitt og sa at nå var han såpass stor at mamma ikke kunne bruke masse penger på bleie til han lengre. Bare disse 8,4,1 bleiene igjen og så var det slutt. Da den siste bleien i pakka var tatt sa gutten selv at, "nå er det ikke mer bleier. Da må jeg slutte" Og slutt ble det fra den dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå