Gå til innhold

skjønner ingenting, frustrert. PLZ hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt fra jobben min i sommer og fordi jeg hadde vært en del borte fikk ikke jeg fornyet kontrakt.

så var jeg sykemeldt noen mnd'er og ble friskmeldt til arb. formidling.

Og syns det er så vanskelig å få svar på ting hos nav, de roter bort papirer, sendt inn flere ganger, har fortsatt ikke fått utbetalt en del av sykepengene,

Og så har jeg mye annet å slite med og føler at jeg ikke er istand til å jobbe, så har bestilt time hos lege.

Men når han har friskmeldt meg til arb.formidling for 3 mnd'er og situasjonen min forverrer seg igjen, kan han sykemelde meg igjen da eller må jeg ha vært i jobb først og ikke bare abr.ledig??

Og så er jeg gravid i 12 uke og har ikke mulighet til å være i jobb i 6mnd'er før permisjon, får jeg penger i permisjons-tiden hvis jeg har hatt dagpenger frem til fødsel?

Og hvis jeg blir sykemeldt frem til fødsel får man penger i permisjonstid??

Er så usikker på hva jeg skal gjøre, føler jeg ikke får hjelp og tilfredstillende svar hverken hos nav eller legen, ( kan jo være meg det er noe galt med, eller som ikke skjønner, føler det er altfor mye oppi

hodet og sliter veldig mye psykisk)

Har bedt om å få psykolog ell noe men legen sier det er ingen vits i å søke for det er så lang vente tid, men jeg klarer ikke å snakke med han og få han til å forstå hvor alvorlig jeg sliter.

Håper noen tar seg tid til å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen du stoler på er nær? som kan være med deg til fastlegen?

Bestill dobbeltime slik at du har god tid- ikke føler at legen nærmest kaster deg på dør etter 3 min.

Evt skrive et brev der du forklarer situasjonen din.

min erfaring er at mange fastleger sier at "en ska se det litt an"... du har rett på å bli henvist til psykolog/psykiater til en vurdering hvis du mener du kunne trenge det selv.

God bedring, klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...