Gå til innhold

når sier barnet MAMMA??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt sa det når han var 9 mnd. Det var kanskje litt tidlig. Nå når han er litt over 10 mnd, kan det gå flere dager mellom hver gang han sier det. Samme med pappa. Ikke sikker på om han var like bevisst på det som mamma, men er en stund siden han sa det nå.

Skrevet

Sa både ma-ma og pa-pa rundt 11 mnd. Brukte det noen uker, så ble det pause i mange uker. Fra 15 mnd var det veldig bevisst og klart mamma og pappa.

Skrevet

her er barnet nesten 10 mnd og sier ikke mamma enda, men venter mye på at han skal si det....

Skrevet

ma-ma og pa-pa ved ti måneder er vel nesten uten unntak bare babling? Kan vel ikke være bevisst?

Skrevet

Han brukte det konsekvent når han så på oss og gjerne tok på oss. Det gikk litt om hverandre med pa-pa og ma-ma, men det var lyder han bare brukte rettet mot oss. Så bevisst var det, selv om han ikke helt forstod forskjellen på de.

Skrevet

Anonym 11:48 her.

Min gutt sa mamma helt tydelig bevisst, Ble overrasket selv, for syns det var litt tidlig, og han har nesten ikke bablet noe heller. Omtrent bare ba-ba-ba, i ukene før. Også kom plutselig _mamma_ en dag. Han falt på gulvet, og pappaen tok han opp for å trøste. Da snur han seg mot meg, som står litt unna, og sier mamma. Og etter det brukte han det hver gang han ville jeg skulle ta han opp. Reiste seg opp etter beina mine og sa mamma. Så akkurat det tolker jeg bevisst. Men nå er det ikke ofte han gjør det, han har imidlertid begynt å bable en del, så har vel mer enn nok med det enn så lenge.

Om han faktisk mente pappa var litt mer diffust, selv om det var mye av det en stund.

Skrevet

De første lydene babyene lærer seg er mama og papa, evt baba etc.. Her hvor jeg bor sier vi mor og far, og babyene her sier også mama og papa til oss.. men jeg er ikke mamma, jeg er mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...