Emma&Adrian Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Adrian vil IKKE ha grøt,så jeg gir han skive til frokost og mme. Han spiser vel en halv skive,så vil han ikke ha mer. Så får han skive eller fiskekake til lunsj,og middag i 16 tiden,og skive i 18 tiden,pluss mme rett før han legger seg kl 20. Synes dette er så lite jeg!! Likte best når jeg fikk i han grøt,for da følte jeg at jeg hadde litt kontroll på hvor mye han spiste. Nytter ikke å ha kanel på grøten hans heller,lukker munnen og rister på hodet hehe
YoMomma Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Gutten min har også begynt å spise mindre nå etter at han ble et år, men det skal visst være helt normalt at det går litt opp og ned rundt den alderen. Han spiser skive eller grøt til frokost, frukt og grønnsaksmos til lunsj, stort sett samme middag som resten av familien, og grøt igjen til kvelds.. og litt morsmelk innimellom. Og kanskje en kjeks eller to hvis jeg er snill. Hm, det hørtes kanskje ikke så lite ut, men porsjonene har blitt mindre.. Av og til spiser han bare et par skjeer. Han liker hjemmelaget grøt bedre enn kjøpegrøten (virker som han går fort lei av den).. så jeg lager den selv så ofte jeg kan (og gidder). Havregrøt blandet med frossen sviske- eller aprikosmos, eller raspet/most eple og banan. Har funnet en del oppskrifter her: http://www.barnemat.com/ http://www.wholesomebabyfood.com/ Beste tipset jeg kan komme på er vel å variere maten mest mulig, sånn at han ikke går lei.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Minste her kan fint spise cherios, spist det siden 11 mnd alder. Er glad i grøt da så det er ikke noe problem til frokost her. Men ellers går det i fiskekaker, skiver med forskjellig pålegg, lunsj er ofte middagsrester fra dagen før, yoghurt med havregryn, fruktmos, kokt pasta med smør + mais og oppklippet pålegg som skinke/servelat eller salami. Her spises det 5 måltider for dagen. Frokost: Grøt/frokost blanding lunsj: skiver/middagsrester o.l. Mellommåltid: frukt+yoghurt middag: samme middag som oss kvelds: Grøt/skiver/frokostblanding
Emma&Adrian Skrevet 18. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2009 Takker for svar,skal ta en titt på de linkene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå