Gå til innhold

Kan jeg ikke spise pinnekjøtt??!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var noen som fortalte meg at jeg ikke kunne spise pinnekjøtt når jeg var gravid. HVA?? Er det sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

????? det håper jeg ikke... jeg vil ha det til jul......

Skrevet

Det håper jeg da inderlig ikke.... Håper noen vet, for jeg vil ha pinnekjøtt!!!!!

Skrevet

http://matportalen.no/artikler/2006/12/bor_gravide_gaa_paa_diett_i_jula

http://www.dinside.no/352308/jul-med-barn-i-magen

Ser ut som pinnekjøtt og ribbe går helt fint. :) Det eneste vi bør unngå er rakfisken. Tror grunnen til at noen har fått det for seg at julemat er "nei-mat" når man er gravid er pga pinnekjøttet er ganske salt og ribba er ganske feit. Og generelt sies det jo vi skal være litt forsiktige når det gjelder salt og fet mat. Personlig gnafler jeg salt potetgull med god samvittighet, og dessuten hvor mange ganger i løpet av året får man servert deilig julemat da??? Nei, nyt pinnekjøttet deres jenter! :D

Skrevet

en dag i løpet av 9mnd så skader det ikke og unne seg med godsaker.. MMmmmm....da blir det pinnekjøtt....

Skrevet

Skulle likt å se noen nekte meg pinnekjøtt! lol

nei det er helt trygt og jeg har allerede spist en stoooor porsjon i helgen;) eneste er at jeg har vært plaget av ekstrem kvalme og derfor spist veldig lite de siste månedene. Grådige meg overspiste på pinnekjøtt og herregud så vondt i magen jeg fikk :/

Sånn kan det gå når man ikke eier selvkontroll.......

Skrevet

er så typisk det som er shit godt kan vi ikke spise :(

fryse ditt og datt så så lenge osv.....

Skrevet

Puh! Det var en lettelse :)

Skrevet

Jo, det kan vi spise :) Skal spise det til helgen, og det er noe jeg har gledet meg til leeeenge!!

Skrevet

Heldigvis kan vi spise pinnekjøtt! Ellers hadde jeg blitt gaaaaal, hehe. Jeg og sambo vaer på restaurant og spiste pinnekjøtt i helga, det var nyyyydelig! Har tenkt å lage det hjemme en dag det passer. Har aldri laga pinnekjøttmiddag selv, har bare spist det i jula hos foreldrene mine eller hos andre, så det er på tide å prøve selv!

Skrevet

He he, jeg gjorde det samme som Norma Jean og forspiste meg totalt på pinnekjøtt i helga....Fikk gruelig vondt i magen etterpå ja. Men det var faktsik verdt det :-) Nam!

Skrevet

Sier det samme som ei over her, skulle likt å sitt noen nekte meg pinnekjøtt eller ribbe! Ikke pokker ;)

Skrevet

Det er nok fenalåret vi skal være forsiktig med pga bakteriene som er i spekemat generelt.

Spekemat som ikke er fryst er jo også "fy-fy". Men det virker ikke som det er like ille nå som da jeg var gravid for 2år siden?

Nesten ikke hørt eller lest om det denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...